Subscribe to Diggly

روی صحبتم با تمام کسانیه که یا تازه وبلاگ نویسی رو شروع کردند یا در آینده ای نزدیک قصد شروع کردنش رو دارند . اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز شروع به نوشتن نکرده اید ، باید بگم که کمی فکر کنید ، فکر کنید به اینکه آیا احتیاجی به نوشتن دارید؟ آیا اصلا وبلاگ نویسی را دوست دارید؟ آیا هدفتان کسب درآمد است یا ارضای شخصی؟ خیلی از افرادی که وبلاگ می نویسند بی دلیل و بدون رضایت شخصی این کار را می کنند . یا به دلیل چشم و هم چشمی یا به دلیل اینکه فقط کاری کرده باشند.
اگر قصدتان چشم و هم چشمی باشد یا دلیل و هدف خاصی برای نوشتن نداشته باشید قطعا بعد از مقداری اتلاف وقت ، وبلاگ نویسی را کنار خواهید گذاشت.پس اگر هدف خاصی را دنبال نمی کنید بدون شک نباید به سراغ نوشتن بروید چرا که وقتتان را تلف کرده اید. تجربه نشان داده وبلاگهایی که هدف خاصی را دنبال نمی کنند اکثرا شامل مطالب کپی / پیست شده از سایت ها و وبلاگ های دیگر می باشند که این یعنی هم ضرر زدن به خود و هم ضرر زدن به دیگران.
در اینجا قصد دارم تا با ذکر نکاتی به رشد وبلاگ نویسان تازه کار و با هدف کمک کرده باشم:

  1. محیط وبلاگ نویسی خود را با دقت انتخاب کنید ، قبل از شروع در باره سرویسی که از آن برای نوشتن می خواهید استفاده کنید تحقیق کنید . این کار را خیلی ساده می توانید با جستجو در اینترنت انجام دهید. مثلا باید بدانید که اگر وردپرس.کام را برای نوشتن انتخاب می کنید این سرویس به شما اجازه انتخاب و ویرایش پوسته دلخواهتان را به طور رایگان نمی دهد. پس قبل از شروع تحقیق کنید ، زیرا وبلاگ شما هویت مجازی شماست و همانند هویت حقیقی شما نباید تغییر کند . این باعث می شود خوانندگان و خیلی از مسائل دیگر را از دست بدهید.
  2. درباره چیزی که دلتان می خواهد بنویسید نه در باره چیزهایی که بقیه می نویسند. این روز ها اکثر وبلاگ ها موضوع آی تی را برای نوشتن انتخاب می کنند ، چه دانش کافی برای آی تی نویسی داشته باشند ، چه نداشته باشند . پس اگر می خواهید بعد از مدتی دلتان از مطالبی که می نویسید زده نشود درباره چیزهایی که دوست دارید بنویسید.
  3. نام وبلاگتان را درست انتخاب کنید. اگر درباره چیزی که می خواهید بنویسید تخصص ندارید ، نام وبلاگتان را هم نباید مختص آن موضوع انتخاب کنید ، چرا که شما و نوشته هایتان را محدود خواهد کرد . همچنین نام وبلاگ شما باید از معنی و مفهوم مناسبی برخوردار باشد و ترجیحا از نام های بلند استفاده نکنید . سعی کنید نام وبلاگتان را طوری انتخاب کنید که در ذهن بماند.
  4. پوسته وبلاگتان نباید شلوغ باشد و چشم را خسته کند ، ترجیحا از پوسته های ساده و کم حجم استفاده کنید و از رنگ های زننده و تند به خصوص در لوگو استفاده نکنید. لوگوی شما و همچنین سایدبار شما (در صورت وجود) نباید شلوغ باشد.
  5. در بحث های وبلاگ های مختلف شرکت کنید و نظر شخصیتان را بیان کنید. همیشه در باره موضوع مورد بحث نظر بدهید و از گفتن مواردی که در بحث نیست خودداری کنید و همیشه به یاد داشته باشید برای تماس با دیگران نباید از قسمت نظرها استفاده کنید . شما می توانید برای برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان از طریق فرم تماس و یا ایمیل اقدام نمایید.
  6. درباره موضوعات مورد بحث وبلاگ ها بنویسید و نظر شخصی خودتان را بیان کنید . بحث های جدید ایجاد کنید و از دیگران دعوت کنید در بحث هایتان شرکت کنند.
  7. درخواست تبادل لینک نکنید . وبلاگ شما اگر ارزشمند باشد قطعا دیگران شما را به لیستشان اضافه خواهند کرد . این را هم بدانید که تبادل لینک گروکشی نیست یعنی اضافه کن تا اضافه کنم . شما می توانید خیلی راحت هر وبلاگ مورد علاقه خود را به لیست دوستان خود اضافه کنید بدون اینکه انتظار متقابلی داشته باشید.
  8. وبلاگتان باید Google-Friendly باشد . وبلاگتان را در اینجا ثبت کنید و سعی کنید پست هایتان را درست بنویسید تا مطالبتان به خوبی index شوند.برای درست نویسی پیشنهاد می کنم اینجا را مطالعه نمایید.
  9. فید مطالبتان را در دسترس عموم قرار دهید ، برای فیدهایتان از سرویس های مختلفی مانند Feedburner می توانید استفاده کنید . برای فیدهایتان یک لوگو (ترجیحا بزرگ) انتخاب کنید و در سایدبار وبلاگتان آن را نمایش دهید.
  10. همیشه قوانین کپی رایت را رعایت کنید و هیچ گاه مطلبی را بدون منبع عنوان نکنید . کپی رایت به شما اعتبار و شخصیت می دهد.

                    نکته : اگر موضوعی خارج از آی تی ، سیاست و ادبیات برای نوشتن پیدا کردید ، خیلی سریع شناخته می شوید.

Subscribe to Diggly

سردرد گرفتم ! می فهمی یعنی چی؟
بابا آخه این چه وضعشه ؟ چرا یکی یه برنامه برای طراحی صفحات وب درست نمی کنه که همه چیز توش با Drag & Drop انجام بشه؟ چرا همیشه مشکل زبان فارسی باید وجود داشته باشه؟ چرا بقیه فارسی نمی نویسند؟چرا ما انگلیسی نمی نویسیم؟چرا من قالب قبلی رو تغییر دادم؟چرا لوگوی جدیدم اینجوریه؟چرا این ITline هر جا می رم ولم نمی کنه؟چرا من هنوز از این تی شرت ها درست نکردم؟چرا من درس نمی خونم؟چرا من از وردپرس اومدم اینجا؟چرا نمی شه تم های وردپرس . کام رو ادیت کرد؟چرا کسی راجع به ایدز چیزی ننوشت؟چرا من دکتر نشدم؟چرا به من نمی گن دکتر دیگلی؟چرا آیفون بلوتوث نداره؟چرا من هنوز 400 لیتر بنزین دارم؟چرا انقدر زر می زنم؟

Subscribe to Diggly

مسئولان ماشین جستجوگر گوگل اعلام کرده اند که برای حمایت از تولید و همچنین پیشبرد تکنولوژی سوخت های جایگزین و تجدید پذیر، صدها میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.
این شرکت معظم آمریکایی درصدد است منابع سوختی ارزانتر و پاک تر برای تولید الکتریسیته فراهم کند.
این ابتکار جدید که به "تجدیدپذیر (Renewable) ارزانتر از ذغال سنگ (Coal)"، موسوم است در مرحله اول به انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی زمین گرمایی (Geothermal)، متکی است.
گوگل همچنین درصدد است فعالیت های تحقیقاتی انجام دهد و برای این کار از مهارت مهندسین و کارشناسان حوزه انرژی استفاده خواهد کرد.
مسئولان گوگل می گویند اگر قرار باشد با تاثیر نامطلوب سوزاندن سوخت های فسیلی بر روی شرایط اقلیمی کره زمین مقابله شود، دانش بشر از انرژی های قابل تجدید باید به مرحله ای بالاتر ارتقا داده شود.
نیاز به سرعت:
لری پیج، از بنیانگذاران موسسه گوگل می گوید: "ما امیدواریم با کمک فن آوران با استعداد، شرکای وب و سرمایه گذاری قابل توجه، بتوانیم به سرعت در این حوزه پیشروی کنیم."
آقای پیج در ادامه گفت: "هدف ما تولید یک گیگابایت انرژی قابل تجدید است که حتی از سوزاندن ذغال سنگ ارزانتر باشد. ما امیدواریم که طی چند سال و نه چند دهه آینده به این هدف برسیم."
با یک گیگابایت نیرو می توان انرژی مورد نیاز یک شهر به اندازه سانفرانسیسکو، یکی از بزرگترین شهرهای ایالت کالیفرنیا، را تامین کرد.
گوگل پیش از این از برنامه های خودروسازی که با هدف استفاده بهینه از سوخت فسیلی طراحی شده، حمایت کرده است. سایت اینترنتی Google.org برای کمک به تجاری شدن خودروهای هایبرید و خودروهای برقی، به خریداران این دست از خودروها وام می دهد.
دفتر مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا، به یک سیستم غول پیکر انرژی خورشیدی مجهز است و انرژی لازم برای فعالیت این مرکز را تامین می کند.
مقامات گوگل می گویند که به احتمال زیاد محور تلاش های اولیه این شرکت تکنولوژی توسعه سیستم های انرژی گرمایی خورشیدی است و در سال 2008 دهها میلیون دلار را صرف ابتکار "تجدید پذیر ارزانتر از ذغال سنگ" خواهد کرد. البته این آمار و ارقام در آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
بازخورد مثبت :
گوگل مدتی است که با طرح ها و شرکتهای مختلف که در زمینه تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر فعالیت دارند، همکاری داشته است.
"ماکانی پاور" (Makani Power Inc)، یکی از این شرکتهاست که تلاش دارد از طریق مهار انرژی باد، الکتریسیته تولید کند.
مسئولان شرکت گوگل می گویند هدف این است که با انرژی های تجدید پذیر، هر کیلو وات در ساعت الکتریسیته را به بهای یک تا سه سنت ارائه کنند.
لری پیج می گوید: "در حال حاضر استفاده از انرژی خورشیدی خیلی گرانتر از سوزاندن ذغال سنگ است؛ البته بستگی دارد که از چه نوع ذغال سنگی استفاده شده باشد. اما تمام شواهدی که جمع آوری شده حاکی از آن است که هزینه تولید انرژی های تجدیدپذیر را می توان به میزان زیادی تقلیل داد."
آقای پیج در خاتمه گفت که گرچه تولید انرژی ارزانتر از ذغال سنگ هدفی بلندپروازانه است اما قابل دسترسی است و اگر این هدف عملی شود تاثیر مثبت آن بر حیات کره زمین عظیم خواهد بود.
منبع خبر: بی بی سی

Subscribe to Diggly

| یه حموم داغ توی این هوای سرد می چسبه ! البته به شرط اینکه امتحان نداشته باشی، اونم از نوع مایکرویو و الکترونیک3 و ...

Subscribe to Diggly

 
برای درک بهتر این مطلب و آشنایی با واژه های تبخیر و پلیس اندیشه
اینجا را بخوانید.

* خبر اول:

امروز می خواستم از Google Docs استفاده کنم و ببینم چه جوری باهاش می شه وبلاگ نویسی کرد . البته تا وقتی Windows live writer هست همه چیز حله اما خوب من از اوبونتو استفاده می کنم و این جور سوسول بازیا برای اوبونتو وجود نداره :دی به هر حال با این صفحه مواجه شدم :

یک تبخیر عجیب و غریب و ناقص از پلیس اندیشه ! نمی دونم ماجرا چیه، شاید اتوهای بخار (ربات هایی که به منظور تبخیر کردن توسط پلیس اندیشه استفاده می شود) اشتباه کرده اند . آخه مگه می شه؟ ویرایش گر دیگه چی داره که تبخیرش کردند؟

به هر حال با چند نفر دیگه چک کردم و فقط برای یک نفر از اونها این مشکلی وجود نداشت و سایت به خوبی باز می شد. منم ایمیلی فرستادم برای پلیس اندیشه و مراتب تعجب خودم رو از این واقعه اعلام کردم . هنوز پاسخی ندادند.

 

* خبر دوم:

چند روز پیش در خبرها خواندم که رپیدشیر تبخیر  شد. خوب به سلامتی این سایت هم به لیست سیاه پلیس اندیشه اضافه شد . اما امروز به دنبال دانلود برنامه ای بودم که تصادفا لینک آن توی این سایت ملعون یعنی رپیدشیر بود . منم که حواسم نبود و بر روی لینک کلیک کردم و رپیدشیر باز شد. اینجاست که لازمه یه لغت جدید رو برای این سایت ها که از بخارگرفتگی نجات پیدا می کنند تعریف کنیم .« مَیعان » فکر کنم واژه مناسبی باشه.

Subscribe to Diggly

فایر فاکس امروز آپدیت شد و ورژن 2.0.0.10 بر روی وب قرار گرفت ، تغیرات زیادی همانند نسخه های گذشته بر روی فایرفاکس انجام نشده و شما می توانید آخرین تغییرات را در اینجا مشاهده کنید . موزیلا به تازگی اولین ورژن بتای فایرفاکس 3 را نیز بیرون داده بود که از این لینک می توانید آن را دریافت کنید (دریافت فقط به توسعه دهندگان پیشنهاد می شود). برای آپدیت کردن فایرفاکس 2 هم از قسمت Help مرورگرتون بر روی check for updates کلیک کنید تا فایرفاکس شما آپدیت شود.
   دوستان به دوستان، 

   اجازه استفاده از اینترنت اکسپلورر 

   را نمی دهند!

Subscribe to Diggly

داشتم مطالب وبلاگی رو می خوندم دیدم هر دو خط یک بار نوشته قیل طر یا فیل طر و بعد هم خط زده یعنی این جوری : قیل طر و فیل طر . واقعا این به اصطلاح قیل طر چه بلایی بر سر زبان فارسی خواهد آورد؟ اومدم وبلاگ خودم رو نگاه کردم دیدم من هم در جاهایی از این ترفند ها استفاده کردم . تصمیم گرفتم برای حفظ زبان فارسی از بکار بردن این جور لغت ها خودداری کنم ، پس به دنبال واژه ای جایگزین برای این لغت اسمش رو نبر گشتم . تا اینکه یاد کتاب محبوبم یعنی 1984 نوشته جورج اورول افتادم. در این کتاب که خوندنش رو به همه توصیه می کنم دو اصطلاح پلیس اندیشه و تبخیر کاربرد بسیار دارد . پلیس اندیشه هر چیزی را که به آن فکر کنید زیر نظر دارد ، اگر ایده های مخالف و مخرب داشته باشید شما را تبخیر خواهند کرد !

قسمتی از این کتاب را بخوانید:

It was always at night , the arrests invariably happened at night. The sudden jerk out of sleep, the rough hand
shaking your shoulder, the lights glaring in your eyes, the ring of hard faces round the bed. In the vast
majority of cases there was no trial, no report of the arrest. People simply disappeared, always during the
night. Your name was removed from the registers, every record of everything you had ever done was wiped
out, your one−time existence was denied and then forgotten. You were abolished, annihilated: vaporized was the usual word

این شد که از این به بعد تصمیم گرفتم به جای استفاده از فیل طر یا قیل طر یا خط زدن اونها از واژه تبخیر استفاده کنم . بدیهی است که پلیس اندیشه هم تبخیر کنندگان هستند.
این کتاب (1984) گیک درونتان را بیدار خواهد کرد!.


Subscribe to Diggly

آیا SEO ها "Google-friendly" هستند؟

SEO مخفف " search engine optimizer " و به معنای بهینه کننده موتورهای جستجو می باشد . خیلی از بهینه کنندگان سرویس های مفیدی را برای وبمستر ها ارائه می دهند و به آنها کمک می کنند تا با ایجاد تغییراتی در ساختار سایت یک سایت بهینه برای ثبت شدن در موتورهای جستجو را داشته باشند . اما در این بین افرادی هم هستند که با روش هایی که گوگل آنها را غیر اخلاقی می نامد ، با خراب کردن این محیط سالم سعی دارند به طور غیر منصفانه تغییراتی در نتایج جستجوگر ها ایجاد کنند.


استفاده صحیح از گوگل و درست نویسی برای بهتر index شدن از بهترین روش های بهینه سازی موتور های جستجو است که هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

 

از آنجای که گوگل هیچ ارتباطی با هیچ بهینه کننده یا SEO ای ندارد و هیچ توصیه ای هم در این مورد نمی کند ، نکاتی را پیشنهاد می کند تا به شما کمک کند که تفاوت یک بهینه کننده ای که باعث پیشرفت سایت شما می شود و بهینه کننده ای که باعث حذف نام سایت شما از لیست موتورهای جستجو می شود را دریابید.

  • از پاسخ گویی و اعتنا به ایمیل هایی که با عنوان SEO هستند خودداری کنید .

یک نگاه به این اسپم بامزه که برای گوگل فرستاده شده است بیندازید :

Dear google.com
I visited your website and noticed that you are not listed in most of the major search engines and directories...

به اینگونه ایمیل ها پاسخی ندهید و آنها را به عنوان اسپم به سرویس ایمیلتان معرفی کنید و آنها را پاک کنید.

  • هیچ فردی نمی تونه تضمین کنه که شما رتبه اول را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید.

از اعتنا کردن به بهینه کننده هایی که به شما قول رتبه اول را در گوگل می دهند خودداری کنید ، این افراد معمولا می گویند ما به خاطر روابطی که با گوگل داریم قادر به انجام این کار هستیم و با فوریت می توانیم رتبه سایت شما را بالا ببریم. در واقع هیچ فوریتی در ثبت یک سایت برای گوگل وجود ندارد و تنها راه ثبت کردن یک سایت از طریق صفحه Add URL یا Google Sitemaps می باشد که شما بدون هیچ هزینه ای می تونید سایتتون رو ثبت کنید.

  • از ارتباط با شرکت هایی که خود را به درستی معرفی نمی کنند و یا دقیقا نمی گویند چه کاری را انجام می دهند خودداری کنید.

هر صحبتی که ناواضح بود توضیح بخواهید . اگر یک بیهنه کننده بخواهد با روش های غیرقانونی رنک سایت شما را بالا ببرد ، سایت شما از لیست نتایج جستجو حذف خواهد شد چون شما مسئول افرادی هستید که آنها را استخدام کرده اید. پس بهترین کار این است که شما دقیقا بدونید چه گونه این افراد قصد کمک به شما را دارند.

  • شما هیچ وقت نباید به یک SEO یا بهینه کنده لینک بدهید.

          |    قابل توجه وبلاگ هایی که به وفور دیدم به این گونه سایت ها لینک می دهند.

از بهینه کنندگانی که در باره قدرت لینک های "free-for-all" یا لینک های ثبت سایت شما در هزاران موتور جستجو ، صحبت می کنند دوری کنید . این لینک ها تلاش های بیهوده این افراد است که هیچ تاثیری بر رتبه سایت شما نخواهد گذاشت ، حداقل هیچ تاثیر مثبتی !

  • بعضی از بهینه کنندگان ممکن است به شما امکان تایپ مستقیم کلمات کلیدی در مرورگر را به شما بفروشند.

اکثر این روش ها احتیاج به برنامه های جانبی دارد و کمتر کسی آنها را نصب می کند. با این روش ها با احتیاط مضاعف برخورد کنید و در صحبت هایی که به عنوان نظر فردی استفاده کنندگان به شما نشان داده می شود شک کنید.

  • انتخاب عاقلانه ای داشته باشید.

اگر تصمیم گرفتید تا از خدمات یک SEO استفاده کنید ، حتما در باره او و روش هایش جستجو کنید . گوگل یک راه برای جستجو درباره این افراد و روش ها است. ممکن است نتایجی را هم در سایتهای خبری پیدا کنید که به شما می گوید مراقب این افراد باشید.

افرادی بسیاری پیدا شده اند که خود را SEO نامیده اند و با روش های سودجویانه و غیرقانونی قصد کلاهبرداری را داشته اند.

  • از اینکه بدانید پولتان به کجا می رود مطمئن شوید.

گوگل هیچ گاه قصد ر وش رنک های بهتر در جستجو ها را ندارد . در حالی که  بقیه موتورهای جستجو  سایت هایی که با هر کلیک بر روی تبلیغی به شما پولی می دهند را در نتایج جستجوی خود دخیل می کنند برخی از SEO ها به شما قول رتبه بالا در موتورهای جستجو را می دهند . اما اینها از روش های تبلیغاتی استفاده می کنند نه بهینه سازی درست نتایج جستجو و البته سایت شما در قسمت های تبلیغاتی ظاهر خواهد شد نه در نتایج جستجو ها.پس حتما از SEO ها بپرسید که چه بخشی از پولتان صرف هزینه های تبلیغاتی و چه بخشی صرف هزینه های دیگر می شود.

  • SEO های زیادی وجود دارند ، از آنها درباره روشی که دیگری به شما پیشنهاد داده سوال کنید.

از SEO ها درباره روشهای مختلف بپرسید ، قطعا نتایج پرسش از تعدادی SEO در باره روشی که به شما پیشنهاد داده شده است کمک خواهد کرد و حدودا می توانید بفهمید روش خوب و موثری را انتخاب کرده اید یا نه ، پرسش خود را تا رسیدن به نتیجه و روش مطلوب ادامه دهید.

  • از اینکه حمایت قانونی می شوید مطمئن شوید.

برای امنیت بیشتر خودتان لازم است تا در قراردادی تمیز و مشخص و قانونی حق اینکه بی قید و شرط پولتان را بتوانید به عنوان تضمین پس بگیرید داشته باشید. ار اینکه در قرار داد درج کنید بابت ضرری که به شما زده می شود مبلغی را از SEO دریافت خواهید کرد خجالت نکشید ، چون ممکن است این افراد ضرر هنگفتی به شما بزنند و نام شما را از نتایج جستجو حذف کنند.

Subscribe to Diggly












                           
   
Be aware of AIDS   

              diggly

 

درباره ایدز بیشتر بدانید.

Subscribe to Diggly

مردم سه دسته اند : کسانی که باعث وقوع اتفاقی می شوند ، کسانی که وقوع یک اتفاق را مشاهده می کنند و کسانی که در تعجب اند چه اتفاقی افتاد.

Subscribe to Diggly

 


             It's a trap!

     Boo! I’m a naughty web page trying to infect you
            with malware!
 

   OK, not really, but malware is out there on the Internet, and you
        should always use caution before downloading unknown software
        from a web page. Firefox 3 provides built-in Malware Protection
        to help you identify malware. If you're using Firefox 3, you
        should have been warned away from this page.

.Copyright © 2005–2007 Mozilla. All rights reserved

Subscribe to Diggly

کپی رایت حق قانونی نویسنده و یا خلق کننده مطلبی است برای در اختیار داشتن حقوق نسخه های منتشر شده از آن مطلب. قوانین مختلفی در سراسر دنیا برای قانون کپی رایت یا حق انتشار وجود دارد اما همگی به یک موضوع اشاره دارند که استفاده از هر چیزی که خلق کننده آن کس دیگری باشد تنها با اجازه آن شخص ممکن است. در اکثر کشورها برای رعایت نکردن کپی رایت جریمه های سنگینی را اعمال می کنند و البته در کشورهای پیشرفته این فرهنگ و قانون کاملا جا افتاده و کمتر کسی دیده می شود که از این قانون تخطی کند.

قانون کپی رایت باعث پیشرفت جوامع و احساس امنیت می شود . ایران نیز از این جوامع مستثنی نیست و برای پیشرفت نیاز به این قانون احساس می شود اما کدام قانون؟ در ایران که قانونی وجود ندارد! به همین دلیل از دوستانی مانند : جادی ،  دکتر مجیدی ، نوید کاشانی ، MicroDump ، منیری و بقیه عزیزان دعوت می کنم تا بیایید و بر روی قوانین کپی رایتی که برای حفظ سلامت وب فارسی بسیار حائز اهمیت است فکر کنیم و قوانینی را برای این موضوع ایجاد کنیم و اصلا کپی رایت را تعریف کنیم ، چرا عده ای که از وجود یا اهمیت این قانون اطلاعی ندارند باید آن را رعایت کنند؟

Subscribe to Diggly

از روز چهارشنبه، کمپانی T-Mobile فروش رسمی تلفن همراه اپل آی فون (Apple iPhone) را بدون هرگونه قفلی آغاز نمود. هرچند که باور آن سخت است اما T-Mobile این خبر را بطور رسمی اعلام کرده است.
اگر این خبر را باور کرده اید و بی صبرانه مایل به دانستن تمام جزئیات آن هستید با ما در WinBeta همراه باشید.
قیمت تلفن همراه آی فون ساخت کمپانی اپل بدون هرگونه محدودیت و قفل که از طرف شرکت T-Mobile به فروش خواهد رسید 999 یورو می باشد. بله، درست شنیدید این مبلغ معادل 1500 دلار (تقریبآ 1.500.000 میلیون تومان) است.
به علاوه آنکه، اگر شما قصد خرید آنلاین از طریق اینترنت و یا سفارش تلفنی آنرا داشته باشید T-Mobile هند ست (HandSet) های آی فون را به شما نخواهد فروخت و این بخش تنها برای فروش مستقیم از فروشگاههای آن در نظر گرفته شده است.
اگر متعجب شده اید که چگونه بجای اپل، این T-Mobile است که به فروش آی فون پرداخته است در حالیکه از 11 روز پیش نیز فروش آی فون در آلمان شروع شده بود باید بگوییم، طبق قوانین کشور آلمان فروش یک گوشی موبایل به صورت انحصاری (Exclusive Sales of Phones) امری غیر قانونی به حساب می آید و در حقیقت T-Mobile مجبور به انجام چنین کاری شده است. باید دید تصمیم دادگاه آلمان در اینباره چه تاثیری بر فروش آی فون حتی در سطح بین المللی خواهد داشت.
اما این خبر برای افرادی که از تاریخ 19 نوامبر تا این روز اقدام به خرید آی فون های قفل دار اقدام کرده اند بسیار خوشحال کننده است زیرا نه تنها اکنون T-Mobile وظیفه دارد که آی فون های آنها را بدون قفل نماید بلکه بسته کامل با هند ست را در اختیار دارند.
منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از GSMArena.Com)

Subscribe to Diggly

چند روز از هوا کردن پروژه Youtubedesktop نگذشته بود که با یک دعوتنامه به عنوان آزمایش کننده بتا در آن عضو شدم. یک اپلیکیشن بسیار قوی و تحت وب و کاملا بهره برده از فناوری های وب 2.0  برای دیدن و به اشتراک گذاشتن و دانلود کردن و ... فیلم ها.

چند لحظه پیش یک ایمیل از طرف یوتیوب دریافت کردم که اسم Youtubedesktop به iDesktop.tv تغییر کرده و این تغییر نام مسلما به معنای اضافه شدن امکانات بسیار جدیدی می باشد.

در iDesktop.tv شما می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ایجاد و مدیریت لیستی از فیلم های مورد علاقه و گشت و گذار بسیار آسان در آنها.
  • شما می توانید هر ویدئویی را دانلود کنید یا به فرمت های AVI, MP4, 3GP, 3GP2, MOV, WMV, FLV, EXE و ZIP تبدیل کرده و سپس دانلود کنید.
  • به شما امکان انتقال اطلاعات از حساب یوتیوب خودتان و یا هر شخص دیگر داده می شود به طوری که می توانید به Playlist ها و فیلم های مورده علاقه این حساب ها دسترسی داشته باشد.
  • شما می توانید از پوسته های مختلف و تنظیمات جدیدی برای خودتون استفاده کنید و حساب کاربریتان را کاملا شخصی کنید.
  • لیستی از نظرها و اطلاعاتی که درباره آپلود کننده ویدئو به شما نشان داده می شود . شما همچنین می توانید ویدئوهای دیگری که این شخص آپلود کرده یا دوست داشته را مشاهده کنید.
  • جستجو ها هم در iDesktop.tv بهبود یافته و شما می توانید جستجویتان را بر اساس ملاک های متفاوتی مانند دفعات بازدید و تاریخ و میزان محبوبیت مرتب کنید.
  • Player مورد استفاده نیز ارتقا یافته و شما می توانید آنرا در پنجره جدیدی باز کنید و یا در صفحه حرکت دهید.
  • برای ویدئو ها قابلیت نمایش با نسبت بزرگنمایی 16:9، 4:3 ، مقدار استاندارد و مقدار قابل تغییر قرار داده شده است.
  • 11 پوسته فوق العاده زیبا اضافه شده و منو ها و Player ها و پوسته قابل ویرایش می باشد.
  • امکان مشاهده برترین ویدئوها اضافه شده است.
  • آخرین 50 ویدئویی که مشاهده کرده اید در حسابتان ذخیره می شود.
  • صفحه زمینه در موقع پخش فیلم تیره می شود.
  • لینک های مستقیم به یوتیوب ارائه شده است.
  • دانلود کردن و تبدیل فرمت بهینه و در نتیجه آسان تر شده است.

با این امکانات دیگه لازم نیست به دنبلا هزار کلک و برنامه برای دانلود کردن فیلم های یوتیوب باشیم و به سادگی با امکانات ورژن جدید هر فایلی رو می توید از یوتیوب دانلود کنید.

این یک انقلاب بزرگ در عرصه رسانه آنلاین می باشد

Subscribe to Diggly


این گونه به نظر می رسد که اگر قصد استخدام کسی را دارید، گوگل مایکروسافت جدید و فیس بوک گوگل جدید است.

 

فیس بوک استخدام می کند و به گفته TechCrunch ، "گوگل بهترین جا برای پیدا کردن کارکنان و مهندسین کارآمد است." فیس بوک تا کنون موفق به استخدام Gideon Yu (مدیر امور مالی یوتیوب) ، Benjamin Ling (سرپرست تجارت الکترونیک یوتیوب) و Justin Rosenstein (توسعه دهنده GDrive) شده است.

خبر ها حاکی ار آن است که مدیران ارشد گوگل  این موضوع را "مشکل فیس بوک" نامیده اند. حد اقل 10 نفر از بهترین کارکنان گوگل در دو ماه اخیر به فیس بوک نقل مکان کرده اند.

قسمتی از نامه خروج Justin Rosenstein از گوگل که در این وبلاگ به آن اشاره شده ، می گوید " فیس بوک، گوگل دیروز و مایکروسافت زمان های قدیم است.گوگل از تعداد زیادی افراد نابغه و با استعداد تشکیل شده بود که در کنار هم به پیشرفت گوگل کمک کردند .گوگل از 60 مهندس تشکیل شده بود که تیم های 600 نفره هم از پس آن بر نمی آمدند.

کارکنانی که از گوگلی که به سمت محبوبیت پیش می رفت میلیون ها دلار پول به دست آورده اند، اکنون می توانند به فیس بوک بروند و امید تکرار شدن بدست آوردن چنین پول هایی را این بار در فیس بوک داشته باشند. به هر حال جالب است که بدانیم آیا افرادی که فیس بوک از گوگل استخدام کرده جزء کسانی هستند که گوگل قبلا از مایکروسافت استخدام کرده بود؟

منبع خبر: guardian

Subscribe to Diggly

Sergey Brin یکی از موسسین گوگل در مصاحبه ای با Marketplace گفت حدود 1 درصد از تمام جستجوهایی که توسط گوگل انجام می شود از طریق دگمه "I'm Feeling Lucky" انجام می گیرد. به دلیل اینکه این دگمه جستجو کننده را مستقیما به صفحه خانگی اولین نتیجه جستجو می برد و در نتیجه گوگل موفق به نمایش تبلیغات در  یک درصد جستجوهایش نمی شود و این دگمه برای شرکت حدود 110 میلیون دلار در سال هزینه دارد. پس چرا گوگل یک چنین امکان هزینه بری را نگه داشته؟

Marissa Mayer از گوگل این گونه پاسخ می دهد که این دگمه باعث این می شود که کاربران احساس کنند با یک سری انسان در گوگل طرف هستند نه یک سری کامپیوتر بی احساس.

منبع خبر:valleywag

Subscribe to Diggly

من با این مقاله از طریق همشهری آنلاین آشنا شدم . در این مقاله که توسط همشهری منتشر شده ، نویسنده را آقای عليرضا سزاوار معرفی کرده . با کمی جستجو می فهمید که شاید ایشون مترجم این مطلب باشند و نه نویسنده آن.

 

  اطلاعات چقدر وزن دارد؟ بيشتر افراد مي‌دانند كه كامپيوتر در بردارنده تمام انواع اطلاعات است، از‌ اي ميل و اسناد گرفته تا ويدئوكليپ، صفحات وب و هر چيز ديگر.

همه اين اطلاعات به صورت رشته‌اي از ارقام باينري (صفر و يك) نشان داده مي‌شود. اين ارقام نه تنها ماهيت رياضي دارند، بلكه چيزهاي ملموسي نيز هستند. آن‌ها به صورت ولتاژ در مدارهاي الكترونيكي قرار دارند.

بنابراين هر جزء (bit) اطلاعات بايد وزني (هر چند بسيار ناچيز) داشته باشد. اكنون مي‌خواهيم اين پرسش را مطرح كنيم: وزن اطلاعاتي كه در يك روز معمولي از طريق اينترنت ارسال مي‌شود چقدر است؟

در پاسخ به اين سؤال، ما پايگاه‌هاي اطلاعاتي فني را جست‌وجو كرديم، كتاب‌هاي مرجع را ورق زديم، به سايت گوگل سر زديم و با كارشناسان صحبت كرديم. به زودي معلوم شد كه اگر جواب مشخصي را بخواهيم، بايد خودمان آن را محاسبه كنيم، زيرا به‌نظر مي‌رسد كه هيچ كس ديگري قبلا اين پرسش را مطرح نكرده است.

كليد حل معماي وزن اينترنت در فهم فرآيند اساسي كه تمام اين اطلاعات از مجراي آن عبور مي‌كند، قرار دارد؛ خواه درباره‌ اي ميلي كه از آن طرف خيابان فرستاده شده است بحث كنيد، يا از تصويري كه از يك web cam از آن سوي دنيا ارسال شده است.

براي آنكه سفر در اينترنت به آساني انجام شود، اطلاعات به بسته‌هاي كوچكي به نام packet تقسيم مي‌شود. اين بسته‌ها شامل اجزاي كوچكي از اطلاعات است كه از چند ده تا يك هزار بايت حجم دارد. علاوه بر اطلاعاتي كه بايد ارسال شود، هر پاكت داراي جزئيات آدرس دهي به مسيرهاي لازم نيز  هست.

بدون در نظر گرفتن اين كه پاكت به كجا فرستاده مي‌شود يا نوع تجهيزاتي كه پاكت از آن عبور مي‌كند چيست، يك چرخه اساسي بارها تكرار مي‌شود تا پاكت به مقصد برسد.

پيام در حافظه يك رايانه ذخيره مي‌شود، سپس مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد تا مشخص شود كه به كجا بايد ارسال شود، به نحوي براي ارسال شدن كد گذاري مي‌شود(يا به صورت الكترون‌هايي در يك كابلethernet يا به شكل فوتون‌هايي كه از يك كارتwi-fi تشعشع مي‌شود) آنگاه به رايانه بعدي موجود در زنجيره فرستاده شده، كد گذاري شده و در حافظه همان رايانه ذخيره مي‌ شود.

سيكل مذكور تا هر اندازه كه لازم باشد تكرار مي‌شود. چيزي كه در اين جا اهميت دارد، خود الكترون‌ها يا امواج راديويي كه از رايانه شما فرستاده مي‌شود نيست، بلكه الگوي بيت هايي است كه اين امواج آن را شرح مي‌دهد.

الكترون‌ها يا امواجي كه مستقيما از رايانه شما ارسال مي‌شود معمولا زياد دور نمي‌روند ( حداكثر چند صد فوت) تا به رايانه ديگري برسند.

حتي هنگامي كه شما پاكت‌هايي را به صورت پالس‌هاي نور و از طريق كابل‌هاي فيبر نوري به هزاران مايل دورتر مي‌فرستيد، دستگاه‌هاي تكرار‌كننده (repeater) كه در فاصله هر۲٠ مايل و در سطح دريا قرار داده شده است، فوتون‌هاي دريافتي را جذب كرده و فوتون‌هاي جديدي را به تكرار‌كننده بعدي ارسال مي‌كند.

به عبارت ديگر، اجزاي فيزيكي كه دراينترنت حركت مي‌كنند، هرگز به جاي دوري نمي‌روند، آنچه واقعا به دور دست مي‌رود (چيزي كه حامل وزن است) الگوي بيت نشان دهنده هر پاكت است كه دائماً در حافظه الكترونيكي هر سامانه در هنگام عبور اطلاعات از شبكه بازسازي مي‌شود. يك راه درك اين موضوع آن است كه تصور كنيد من خودرويي دارم كه شما مايل به داشتن آن هستيد.

يك فرض عجيب ديگر آن كه شما در جزيره‌اي زندگي مي‌كنيد كه از طريق هوايي يا دريايي كاملا غيرقابل دسترس است.

بنابراين من نمي‌توانم خودروي خودم را مستقيما براي شما بفرستم. خوشبختانه در جزيره محل سكونت شما يك كارگاه مدرن و مجهز و انبار بزرگي از قطعات خودرو وجود دارد..

بنابراين براي آن كه من ماشين خود را براي شما ارسال كنم، آن را به تفصيل بررسي كرده و نقشه كامل آن را ترسيم و براي شما فكس مي‌كنم.

آنگاه شما مي‌توانيد خودروي من را از روي نقشه‌هاي تفصيلي آن مونتاژ كنيد. اكنون شما خودروي جديدي داريد كه مي‌توانيد سوار آن شده و در جزيره خود رانندگي كنيد. خودرويي كه كاملا حقيقي است و وزن دارد.

اگر بتوانيم وزن بيت‌هاي مربوط به يك قطعه اطلاعاتي را  هنگامي كه روي حافظه يك رايانه قرار مي‌گيرد، اندازه گيري كنيم، آنگاه نصف راه محاسبه وزن اينترنت را طي كرده‌ايم.

براي تخمين وزن اينترنت به يك پيش زمينه فني احتياج است، داخل حافظه يك رايانه معمولي، چيزي كه به ياد مي‌آورد يك بيت مفروض بايد صفر باشد يا يك،  خازن نام دارد و  اين قطعه  روي تراشه است كه مي‌تواند مقدار كمي بار الكتريكي را در خود نگه دارد.

اگر خازن يك سلول را شارژ كنيد، آن بيانگر «يك» منطقي است.

خازن شارژنشده نشان  دهنده «صفر»  منطقي است. خازن‌هاي حافظه به قدري كوچك هستند كه براي شارژ شدن هر يك از آن‌ها فقط به ۴۰هزار الكترون نياز است، كه واقعا مقدار بسيار كوچكي است.

در مقام مقايسه بايد بدانيد كه از يك حباب لامپ 100 واتي در هر ثانيه حدود ۱۰۱۸×۷ / ۵ الكترون عبور مي‌كند!

اكنون بياييد نگاهي به يك اي ميل معمولي داشته باشيم، يك اي ميل تقريبا ۵۰ كيلو بايت محتوا دارد. از آن جا كه در هر بايت ۸ بيت وجود دارد و هر كيلو بايت از ۱٠٢۴ بايت تشكيل  مي‌شود، لذا يك ايميل شامل تقريبا ۴۱٠هزار بيت است.

البته همه اين بيت‌ها يك نيستند، چون درآن صورت اي ميل خسته كننده‌اي خواهد شد! به‌طور ميانگين حدود نيمي از اين بيت‌ها يك و نيمي ديگر صفر است.

بنابراين تقريبا ٢٠۵هزار يك بايد در حافظه رايانه ذخيره شود، كه مستلزم وجود حدودا ۸ ميليارد الكترون است. وزن هر الكترون ۳٠-۱٠×٢ پوند است، بنابراين يك ايميل با حجم كيلو بايت تقريبا(۱۹-۱٠×٢) اونس وزن دارد كه به اندازه وزن٢۱ هزار اتم سرب است.

اين عدد ممكن است خيلي بزرگ به‌نظر برسد، ولي در حقيقت مقدار بسيار كوچكي است.

هر اونس سرب در بردارنده حدود ۸٢ميليون كاتريليون(۱٠٢٢×٢/۸) اتم  است!
آنچه ذكر شد فقط يك ايميل بود.

در كل چقدر اطلاعات( تمام صفحات وب، پيام‌هاي فوري، جريان‌هاي تصويري و هر چيز ديگر كه بتوان تصور كرد) در اينترنت جريان دارد؟ قطعا يافتن مقدار دقيق آن كار دشواري است، ولي نهايتا ما پاسخ خود را با نگاهي به فعاليت اتصال  كاربران نهايي (از قبيل خطوط مودمdial up، اتصال به وسيله فيبرنوري وdsl) محاسبه مي‌كنيم.

اتصال باند پهن به منازل و بنگاه‌هاي تجاري، مانند ADSL و مودم‌هاي كابلي بيشتر بار اينترنت را توليد مي‌كند.

در حال حاضر۷۵ درصد كل ترافيك اينترنت به‌دليل به اشتراك گذاشتن فايل بين كاربران است، ضمن آن كه۵۹ درصد اشتراك فايل‌ها مربوط به افرادي است كه فايل‌هاي ويدئويي خود را با هم مبادله مي‌كنند.

اشتراك فايل‌هاي موسيقي نيز حدود ۳۳ درصد ترافيك را تشكيل مي‌دهد.طبق تخمين فقط ۹ درصد از كل ترافيك مربوط به اي ميل است. اين رقم كل حدود۴٠ پتا بايت
( يا۱٠۱۶× ۴بايت) است.

با در نظر گرفتن اين عدد و قرار دادن آن در همان فرمولي كه ما براي اي ميل۵٠ كيلو بايتي به دست آورديم، مقدار ۵ ميلياردم كيلوگرم حاصل مي‌شود.

سرانجام پس از مقدار زيادي محاسبه و تندنويسي توانستيم پاسخ را پيدا كنيم: وزن محتواي اينترنت تقريبا ٢/٠ميليونيم يك اونس (حدود ۷/۵ ميكروگرم) است.

نامه‌هاي عاشقانه، قرارداد تجاري، اسپم(پيام‌هاي حامل ويروس)، دادخواست‌ها، خبرنامه‌ها، نمايش‌هاي تلويزيوني، مقالات خبري، برنامه‌هاي تعطيلات، صفحات معروف وب، موسيقي، پيام‌هاي تبريك و تسليت و هر چيز ديگري كه در زندگي انسان وجود دارد به صورت صفر و يك در فضاي اينترنت كد گذاري مي‌شود.

اگر همه آن‌ها را با هم جمع كنيم، وزن كل آن‌ها تقريبا به اندازه كوچك‌ترين دانه شن روي زمين است، دانه‌اي كه قطر آن تنها به اندازه٢ هزارم اينچ (تقريبا٠۵/٠ميلي متر) باشد!

Subscribe to Diggly

معمولا مواقعی پیش میاد که شما می خواهید بدونین که چه اطلاعاتی از مرورگر شما به یک وب سرور فرستاده می شه و چه اطلاعاتی از وب سرور برای شما ارسال می شه . این کار تا مدتی پیش کمی پر دردسر بود چرا که شما باید با تکنیک هایی مثل burpproxy آشنایی داشتید و یا از آنالیزور های ترافیکی استفاده می کردید . خلاصه کلی دنگ فنگ داشت .

                                                                                                         پیشنهاد
به دنبال راه حلی بر ای سریعتر ، ایمن تر و زیباتر دیدن صفحات وب هستید؟

برای دریافت آخرین نسخه فایرفاکس اینجا را کلیک کنید.

 

اما الان Adam Judson این مشکل رو با پلاگینی به نام Tamper Data برای فایرفاکس حل کرده و شما به راحتی می تونین با اضافه کردن این پلاگین به فایرفاکس خودتون اطلاعات ارسالی به یک وب سرور و یا دریافتی از آن را ببینید و حتی تغییر دهید . این کار بعضی مواقع که سرورها از هیچ Encryption ای استفاده نمی کنند می تونه حکم نوعی حمله به سرور رو داشته باشه .

Subscribe to Diggly

USB  این شی مستطیلی شکل و کوچک که در هر کامپیوتری امروزه یافت می شود یکی از بزرگترین موفقیت ها در دنیای کامپیوتر ها می باشد . یک درگاه پرسرعت به جای درگاه های سریال و پارالل که قابلیت سازگاری با ده ها وسیله خارجی بدون ریستارت شدن را دارد اختراع بسیار هوشمندانه ایست . زمانی که USB 2.0 به بازار آمد اوضاع خیلی بهتر شد چرا که این USB ها از سرعت بسیار بالاتری برخوردار بودند . اغراق نیست اگر بگوییم که USB با تمام کوچکی اش به عنوان تنها یک اتصال دهنده یکی از مهمترین تکنولوژی هایی است که تا به حال اختراع شده است.

به طرفداران USB مژده می دم که اوضاع به زودی از این هم جالب تر خواهد شد. USB 2.0 ممکن است در حال حاظر به اندازه کافی پر سرعت باشد اما با حضور محصولات ویدئویی high-definition و در نتیجه انتقال حجم های بسیار بالاتر فایل ها از سرعت کافی برخوردار نخواهد بود. ورود USB 3.0 که پهنای باند در آن از 480Mbps به 4.8Gbps یعنی تقریبا 10 برابر سریعتر از USB 2.0 رسیده است می تواند پاسخ گوی انتقال حجم های بالا باشد.

استانداردی که در ورژن جدید استفاده شده با ورژن قدیمی خود هم خوانی دارد و مصرفه بهینه انرژی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است تا انتقال دیتا در دستگاه های قابل حمل با مشکل باطری مواجه نشود. شاید امکان شارژ شدن دستگاه های مختلف توسط USB نیز وضعیت بهتری را پیدا کرده باشند.

انتظار می رود در سال 2009 شاهد ورود USB 3.0 به بازارهای جهانی باشیم و امیدواریم که این بار در محصولاتی که از این تکنولوژی استفاده می کنند برچسبی که گویای استفاده از USB 3.0 باشد را شاهد باشیم تا مشکلاتی که زمان ورود USB 2.0 به وجود آمد را دیگر تجربه نکنیم.

منبع خبر: یاهو

Subscribe to Diggly

این روزها به اکثر وبلاگ های آی تی نویس که سر بزنید می بینید که بحث های وب 2.0 یکی از داغ ترین بحث ها هستند ، خیلی ها هم طراحی و شکل ظاهر وبلاگ یا سایتشون رو نغییر دادند تا وب 2.0 نما شوند که بارز ترین این تغییرات رو می تونید در لوگو ها مشاهده کنید.

خیلی ملاک ها برای وب 2.0 ای بودن وجود داره و خیلی وقت ها به این فکر می کنم که مرز وب 1 و وب 2.0 کجاست؟

این یک واقعیت است که بعضی از افراد تصور می کنند که وب 2.0 به زبان AJAX و یا اجتماع هایی مثل Digg ، Del.icio.us ، Flickr و ... ختم می شود. در واقع فاکتورهای بسیار زیادتری برای تعریف وب جدید وجود دارد که عده ای تلاش می کنند تا به بقیه کمک کنند که بفهمند وب 2.0 ای هستند یا خیر؟

Dion Hinchcliffe یکی از این افراد است که در مقاله ای بی نظیر به نام ...You know you’re Web 2.0 when سعی دارد مرزهای وب 1 و 2 را پر رنگ تر کند مواردی که Dion Hinchcliffe  به آنها اشاره کرده است عبارتند از:

  • شما به راحتی می توانید در مورد مطلبی که می خوانید نظر دهید و یا آنرا به دلخواه خود تغییر دهید.
  • شما می توانید برای مطالب و اطلاعات خود برچسب (Tag) قرار دهید و بعدا از این برچسب ها برای پیدا کردن دوباره این اطلاعات استفاده کنید.
  • برای دیدن آخرین تغییرات صفحه موردنظر وبسایت احتیاجی به دوباره load کردن صفحه ندارید.
  • به طور زنده شاهد آخرین فعالیت های کاربران سایت هستید.
  • شما به سادگی می توانید هر اطلاعاتی را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • شما می توانید اطلاعاتی که در سایتی دیگر دارید را به راحتی توسط فیدها در سایت خودتون جمع آوری و دنبال کنید.
  • شما می توانید قسمت هایی از وب سایتی را انتخاب کرده و در سایت خودتون استفاده کنید.
  • در سایت شما راه های ساده ای برای اینکه بفهمید در حال حاظر کدام مطلب بیشتر از همه مورد توجه بوده وجود دارد.
  • شما با یک سایت جدید آشنا می شوید چون دوستتان مشتاقانه آن را به شما معرفی کرده است.
  • ممکن است موضوعات خیلی زیاد و متفاوتی در وب سایت شما وجود داشته باشد اما شما به راحتی می توانید هر کدام را پیدا کنید.
  • هر چیزی که به یک وب سایت داده شده اضافه کرده اید [مانند لینک و حق کپی رایت] به دلخواه شما قابل برداشتن است.
  • ساختار وب سایت شما تشویق کننده ای برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات می باشد و برای این کار یک License نیز وجود دارد.

این یک لیست کاملا هوشمندانه برای وب سایت های وب 2.0 ای بود و البته دلیل نمی شود هر وب سایت وب 2.0 ای شامل تمام موارد فوق بشود ولی این لیست ملاک خوبیه برای اینکه بفهمید چه مقدار به وب 2.0 نزدیک هستید.

آیا شما وب 2.0 ای هستید؟

Subscribe to Diggly

فایرفاکس بهترین مرورگریه که تاحالا من دیدم، شما در این مرورگر می توانید از تب ها و افزونه های متنوع استفاده کنید . این مرورگر مبارز phishing است و در حال حاظر ایمن ترین مرورگر تحت وب.

در نسخه آلفا 8 از فایرفاکس 3 یا Gran Paradiso یک امکان فوق العاده در دسترس کاربران قرار می گیره و آن هم استفاده از پروتکل های تحت وب برای باز کردن فایل های مختلف است.

این سیستم به کاربران اجازه می دهد با استفاده از استاندارد mime که در واقع مخفف Multipurpose Internet Mail Extensions است یک فایل را بدون استفاده از هیچ برنامه ای در کامپیوترتون باز کنید. یعنی شما به داشتن برننامه ای که فرمت فایل شما را بخواند ندارید ، قدرت یک مرورگر این کار را برای شما انجام خواهد داد.

فرض کنید که می خواهید یک پرونده با فرمت doc. را باز کنید ولی نمی خواهید برنامه مایکروسافت ورد را در کامپیوترتون نصب کنید ، شما می توانید از سرویس Google Document  تحت وب برای باز کردن فایلتان استفاده کنید!

این سرویس فوق العاده است چرا که دیگر مشکلی برای عدم پشتیبانی سیستم عامل های مختلف از فرمت ها و یا برنامه های مختلف وجود ندارد . شما می توانید یک فایل JPG را با GIMP و یا Photoshop تحت وب (که تا 1 ماه دیگر عرضه خواهد شد) ویرایش کنید بدون اینکه اصلا لینوکس و یا ویندوز داشته باشید.

شما از این به بعد فقط به کی فایرفاکس و یک سیستم عامل برای انجام کارهایتان نیاز خواهید داشت.

فایل های PDF یکی از دردآورترین فایل ها برای باز شدن هستند چون Acrobat reader بسیار کند باز می شود [هر چند که با ترفند هایی که بعدا به آن ها اشاره خواهم کرد می توانید زمان باز شدن فایل های PDF را کاهش دهید] و باید هر بار تمامی ماژول هایی که دارد را بارگذاری کند بدون اینکه استفاده ای از آنها داشته باشد . هیچ وقت برای من قابل درک نبوده که چرا Acrobat reader این همه ماژول های بیخود رو بارگذاری می کنه و هیچ وقت چک نمی کنه ببینه چی لازمه چی نیست . به هر حال:

شما دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا برنامه ای load شود.

 

Subscribe to Diggly

مدتی بود که صبح ها زود می رسیدم دانشگاه و به همین دلیل تا شروع کلاس توی ماشین می موندم و آهنگ گوش می دادم . بعد از چند روز، رانندگی دخترخانوم هایی که با ماشین به دانشگاه می اومدند نظر من رو به خودش جلب کرد ، با خودم فکر کردم چه قدر خطرناک می تونه باشه که چنین رانندگانی در اتوبان های خارج شهر رانندگی کنند بعد یه کم فکر کردم دیدم نه توی راه تاحالا حرکت عجیب غریبی به اون صورت ندیدم پس متوجه شدم مشکل اکثرا زمان پارک کردن و در سرعت های پایین رخ می ده ، مدتی رانندگی خانوم هایی که می دیدم رو در نظر گرفتم و تقریبا در تمامی موارد به این نتیجه رسیدم که 10 توصیه زیر براشون مفید خواهد بود پس اینجا می نویسم تا استفاده کنند ، امیدوارم کسی فکر نکنه قصد مسخره کردن رو دارم ، این ها نتیجه هایی بود که طی چندین روز به آنها رسیدم و امیدوارم در رانندگی کمکتون بکنه

  1. وقتی می خواهید دنده عقب بروید همراه با گاز دادن فرمان را بچرخانید نه اینکه اول فرمان را بچرخانید و بعد گاز بدهید ، این باعث می شود کنترل ماشین از دست شما در برود.
  2. موقع دور زدن یا کلا چرخاندن فرمون دست ها را جا بجا کنید تا دستهایتان به هم گیر نکنند.
  3. موقع رانندگی دقیقا نباید به جلوی ماشین نگاه کنید بلکه باید  نگاه شما مستقیم و به دورتر از ماشین باشد تا بتوانید دربرابر اتفاقاتی که در خیابان میفتد زودتر عکس العمل نشان دهید به علاوه کنترل ماشین خیلی ساده تر خواهد بود.
  4. همیشه به یاد ترمز دستی باشید و آنرا بخوابانید.
  5. وقتی کسی جلوی شما می پیچد فقط بوق نزنید از سرعت خود بکاهید.
  6. در اتومبیل راحت بنشینید و صندلی را از نظر شیب و ارتفاع و عقب جلویی تنظیم کنید این باعث می شود کنترل ماشین به دست شما باشد نه کنترل شما به دست ماشین.
  7. اگر احساس می کنید به شی ای دارید برخورد می کنید (مخصوصا موقع دنده عقب) قبل از اینکه زبون خود را فشار دهید ترمز بگیرید.
  8. موقع دنده عقب رفتن با نیم کلاج سرعت خود را کنترل کنید نه ترمز .
  9. خیلی وقتها از نوربالا به جای بوق می توانید استفاده کنید.
  10. از ترمزهای ناگهانی و شدید بی مورد به خصوص در بزرگراه ها خودداری کنید و اگر با ترمز های معمولی اتومبیل شما می ایستد معمولی ترمز کنید.

Subscribe to Diggly

برای اولین بار در ایران یک شرکت تولیدی اقدام به فراخوان یکی از محصولات فروخته شده خود به دلیل عدم تطابق مشخصات فنی نمود.
این امر که در کشورهای پیشرفته و مناطقی که حقوق مصرف کننده اهمیت بالایی دارد مسبوق به سابقه بوده و نشان از مسئولیت پذیری تولیدکنندگان است ، در کشورمان تاکنون پدیده رایجی نبوده است.
شرکت فراسو تولیدکننده قطعات رایانه در کشور و تنها برند ایرانی حاضر در بازارهای جهانی اخیرا به علت عدم تطابق مشخصات فنی یک نمونه از منبع تغذیه های عرضه شده خود در بازار ایران و چند کشور دیگر اقدام به فراخوان محصول فروخته شده و تعویض رایگان آن با مدلی دیگر از محصولات خود با مشخصات بالاتر نموده است. این در حالی است که خریداران محصول فراخوان شده عملا مشکل خاصی با عملکرد کالای فراخوان شده نداشته اند.
ترکان قائم مقام فراسو در این رابطه علت فراخوان اخیر را نگرانی شرکت از مشکلاتی که ممکن بود در آینده برای مشتریان بروز کند و حساسیت موجود برای حراست از حقوق مصرف کننده و اعتبار برند ایرانی فراسو اعلام نمود. وی با اعلام محدودیت تعداد عرضه شده از محصول مزبور در بازار ایران، اجرای موفق این فراخوان و تعویض بخش عمده محصولات فراخوان شده در کمتر از یک هفته را یک موفقیت دراولین تجربه از این نوع در کشورمان دانست.

منبع خبر: آی تی ایران

Subscribe to Diggly

اختلالات روانی عدم توانایی در تحمل ابهام است.

"Sigmund Freud"                                     

Subscribe to Diggly

 
پی نوشت آخر :
با پیگیری های داتک بلاگر باز شد و هم اکنون قابل دسترس است.
اینجا بخوانید.

 

 پی نوشت اول : امروز با خانومی به نام موحدی فرد صحبت کردم که می گفتند نماینده مدیر داتک هستند و قول دادند مشکل داتک با بلاگر را پیگیری کنند. خیلی پخته تر و متشخصانه تر از دیگر کسانی که در داتک باهاشون صحبت کرده بودم حرف می زدند. من هم به احترام ایشون قسمت هایی از این نوشته را که صحبت هایی را متوجه اکثریت کارکنان داتک کرده بودم حذف کردم. امیدوارم ایشون پیگیری کنند و پاسخ گو باشند.      November 27th
پی نوشت دوم : امروز خانوم موحدی فرد کار خودش رو کرد و از داتک با من تماس گرفتند و بابت اتفاقاتی که افتاده معذرت خواهی کردند و قول این رو دادند که مشکل بلاگر رو به سرعت پیگیری کنند و امروز فردا مشکل رو برطرف کنند. من هم ابر برچسب داتک رو حذف کردم و قسمت هایی از مطلبی که نوشته بودم رو ویرایش کردم. چون متوجه شدم در رده های بالاتر شرکت اعضای بسیار سالم و منصفی را دارد . از خانوم موحدی فرد و ارشد ممنونم.                                                                       November 28th
پی نوشت سوم :
ساعت هفت و نیم شبه ! خانوم ارشد از داتک تماس گرفت و توضیح داد پی گیری کردیم که همین امروز مشکل بلاگر حل بشه اما متاسفانه به فردا کشید و فردا حتما حل خواهد شد! چه پشتیبانی ای داره می کنه این داتک !!!!!! ممنون                                                    November 28th

 


پی نوشت مهم :
خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنم.
تیتر این مطلب به دلیل پی گیری های جدی شرکت داتک عوض شد!

حدود 2 ماه پیش بود که بعد از مدت ها تصمیم گرفتم به داتک زنگ بزنم و بهشون بگم که مشکل DNS دارند و سایت Blogger باز نمی شه ، اولش که زنگ زدم هی گفتند پی گیری می کنیم و این حرفها بعد از چند روز دیدم خبری نشد و بلاگر هنوز باز نمی شه ، باز تماس گرفتم و گفتند در حال پیگیری هستیم ، بعد از چندین بار تماس و شنیدن جمله در حال پیگیری هستیم تصمیم گرفتم جدی تر عمل کنم و زنگ زدم و گیر دادم به اون کسی که توی پشتیبانی بود تا همین الان یه جوابی به من بده ، من پشت خط موندم و بعد از مدتی آقای پشتیبان به من گفت که مشکل مربوط به بخش DNS می شه و در حال بررسی هستیم . من هم دیدم این بدبخت که کاره ای نیست و خداحافظی کردم . فرداش یه ایمیل زدم به آقایی به نام رجبی که در داتک ظاهر مسئول صفحات فیل تر شده است و با اون ماجرا رو در میون گذاشتم و ازش خواستم بررسی کنه . چون قبلا در مورد چند تا سایت دیگه با این آقا نامه نگاری کرده بودم روال کار رو می دونستم ، این آقا توی یه دیتابیسی جستجو می کرد و اگه اسم سایت رو در لیست سایت های غیرمجاز  پیدا می کرد بلافاصله ایمیل می زد و می گفت این سایت به درستی مسدود شده اما وقتی من ایمیلی که مربوط به در دسترس نبودن بلاگر رو براش فرستادم پاسخ متفاوتی داد و گفت درخواستتون برای قوه قضاییه فرستاده شد و در اولین فرصت پاسخ خواهند داد. من مدتی صبر کردم دیدم خبری نشد . باز با پشتیبانی تماس گرفتم و این دفه خواستم که تلفن رو وصل کنند به مسئول بخش پشتیبانی . با ایشان صحبت کردم و به من گفتند که بلاگر فیل تر شده ، من گفتم امکان نداره چون تمامISP های تهران به جز داتک سایت بلاگر رو باز می کنند و ایشون هم شروع کرد به دادن توضیحاتی که معلوم بود بی پایه و اساس هست و امید داشت که من قبول کنم که نکردم بنابراین قرار شد این آقا پیگیری کنه که چرا همه شرکت های دیگه بلاگر رو باز می کنند.

چند هفته ای گذشت و امروز شد ، دیگه اعصابم خورد شده بود زنگ زدم به آقای رجبی و موضوع رو مطرح کردم و جوابی که داد این بود : "بلاگر فیل تره آقا جون" منم گفتم من که می دونم نیست چرا الکی یه حرفی می زنید؟ اونم گفت هست من گفتم پس چرا پیغام فیل تر رو نمی گیرم و به جاش Connection Timed Out می گیرم؟ یه کم جا خورد و گفت گوشی !!!! من پشت خط موندم تا اینکه تلفن وصل شد به یکی به نام آقای تهرانی این آقا هم که تا حالا باهاش صحبت نکرده بودم جوری حرف می زد که معلومه یکی ماجرا رو بهش خبر داده و گفته بگو فیل تره من هم کوتاه نیومدم و قبول نکردم هی اون دلیل میاورد هی من دلیل میاوردم و گفتم باباجون تا یه ماه پیش که خودتون می گفتید مشکله DNS دارین حالا می گین قوه قضاییه بلاگر رو بسته؟ اونم زد زیر مشکل DNS. در آخر قرار شد من یه ایمیل براش بفرستم و براش مشکل رو توضیح بدم که اون هم پیگیری کنه. من این کار رو کردم ، یه کم از فرستادن ایمیل گذشته بود که تصمیم گرفتم یه ایمیل هم به وزارت فناوری اطلاعات قسمت فیل ترینگ بفرستم و موضوع رو از اون ها هم سوال کنم . دو ساعت از ایمیلی که برای وزارت فناوری اطلاعات فرستاده بودم گذشته بود که جواب دادن که نه بلاگر فیل تر نیست و احتمالا شما یا مشکل DNS داری یا یه اشکال موقتی برای سرور داتک به وجود اومده . من هم بلافاصله ایمیل رو با توضیحاتی برای آقای تهرانی و رجبی Forward کردم.

حدس من از ماجرا اینه که آقای رجبی وقتی خودش از قوه قضاییه در این باره سوال کرده بود اونها جواب داده بودند سایت بلاگر مسدود نیست و وقتی خواسته ماجرا رو پیگیری کنه فردی که مشکل مربوط به قسمت اون می شده چون حال و حوصله بررسی نداشته یا هر دلیل دیگه گفته بگید فیل تره. چون داتک شرکت خوبی بود و از این مشکلات توش دیده نمی شد من تصمیم گرفتم تا آخر این ماجرا رو پیگیری کنم و قطعا درباره افرادی که در این زمینه اطلاعات غلط داده اند با مدیریت داتک صحبت خواهم کرد .

تصویر ایمیل ها در این زمینه :

                          

Subscribe to Diggly

یه ایده جالبی برای وبلاگ نویسی به ذهنم رسید اسم انگلیسیش رو می ذارم Tag Writing و اسم فارسیش رو برچسب نویسی ! اولین برچسب نویسی رو اختصاص می دم به ایده های وبلاگ نویسی .

طبیعت   فایرفاکس   گیک   اطلاع رسانی   خبر   فونت   CSS   کتاب   برنامه نویسی   کد   قالب   وردپرس  

معرفی   نرم افزار   تکنولوژی   فارسی   فارسی سازی   تفریح   دیجیتال   هنر   فردا   لینوکس   تعطیلات   بنزین   آموزش  

دانشگاه   شبکه های اجتماعی   شرکت های بزرگ   بازاریابی    گوگل   افزونه   ویجت   ترفند   کنفرانس  

بلاگر   سربازی   شغل   توییتر   پادکست   آینده   ابزار وبلاگ نویسی   فیس بوک   بهینه سازی   موتور های جستجو  

متن باز   موزیک   flikr   ایده

 

. قطعا اگه به این برچسب ها نگاه کنید یک ایده برای مطلب امروزتون پیدا خواهید کرد . سعی می کنم این برچسب ها رو به مرور زمان کامل کنم.

Subscribe to Diggly

برای اولین بار یک فونت نستعلیق و یونیکد ساخته شد . این فونت رو شركت داده ورزان هامون مجري پياده سازي و توليد فونت نستعليق در محيط هاي عمومي به سفارش واحد ارتباطات شورای عالی اطلاع رسانی ساخته و فونت رو می تونید از سایتش دانلود کنید . البته مثل اینکه با مشکل پهنای باند مواجه هستند به همین دلیل من لینک دانلود فونت رو که خودم در جای دیگه آپلود کردم قرار می دم تا اگه خواستید بدون مشکل فونت رو دریافت کنید.

Subscribe to Diggly

مدتیه که گوگل گیر داده روی موتور جستجوی تصاویرش و روز به روز به امکاناتش اضافه می کنه . 1 ماه پیش بود که گوگل امکان جستجوی تصاویر خیلی بزرگ را به امکاناتش اضافه کرد و حالا یه امکان جدید و اونم اینکه شما وقتی در تصاویر کلمه ای رو جستجو می کنید گوگل کلمه های هم خانواده با کلمه شما و یا کلماتی را که به نتایج درخواستی شما نزدیک است را به شما پیشنهاد می دهد. مثلا من کلمه unicef رو جستجو کردم و گوگل به من پیشنهاد داد تا unicef box و unicef logo رو هم جستجو کنم . این امکان قبلا در موتور جستجوی یاهو دیده می شد و به تازگی به موتور جستجوی گوگل ضافه شده و زمانی که شما دنبال تصویری می گردید و نمی دونید دقیقا چه کلمه ای رو جستجو کنید این امکن به کمک شما میاد و شما رو راهنمایی می کنه . البته این امکان در مورد جستجو در وب هم برای یاهو وجود داره اما گوگل این امکان رو فقط برای موتور جستجوی تصاویرش اضافه کرده و انتظار هم نمی ره که گوگل چنین امکانی رو به موتور جستجوگر وب خودش اضافه کنه چون اگه می خواست این کار رو بکنه قطعا تا الان انجام می داد ، احتمال می ره گوگل راه حل های جدید تر و بهتری برای موتور جستجوگر وب خودش داشته باشه که به زودی شاهد آنها خواهیم بود.

* گویا این امکان فعلا فقط به Google Toolbar اضافه شده !

Subscribe to Diggly

لینک رای دادن 

رای گیری مسابقه بهترین وبلاگ فارسی 21 روز پیش توسط دویچه وله فارسی آغاز شد. در این ای گیری  یک پزشک در قسمت بهترین وبلاگ و کیبرد آزاد در قسمت گزارشگران بدون مرز از ایران کاندید هستند . خوب فقط یک روز دیگه به پایان رای گیری مونده و این دو وبلاگ می تونند شانس خوبی برای بهترین شدن داشته باشند اگر و فقط اگر شما هم برید و به این دو وبلاگ منتخب ایرانی که واقعا نویسندگان فهیم و زحمت کشی هم داره رای بدید . امروز دیدم یک پزشک توی وبلاگش نوشته بود :

از ایران وبلاگ "یک پزشک" برای بخش بهترین وبلاگ نامزد شده است و در رأی گیری عمومی در مقام دوم ایستاده است. محمود صالحی، یکی از دست‌اندرکاران این مسابقه معتقد است که "سیاسی نبودن" این وبلاگ یکی از دلایل جذب آرای خوانندگان است. به اعتقاد صالحی، یکی از نکاتی که این وبلاگ را برای هیئت داوران جالب می‌کند، سرعت بالای اطلاع رسانی توسط این وبلاگ در موضوعات گوناگون و ارائه‌ی مطالبی است که بر پایه‌ی تحقیقات روز استوارند. این دست‌اندرکار مسابقه انتخاب وبلاگ برتر می‌گوید که گمانه‌زنی‌ها بیشتر حکایت از آن دارند که وبلاگی از کشور کنگو برنده‌ی بهترین وبلاگ خواهد بود. به گفته‌ی صالحی شاید برای تشویق وبلاگ‌نویسی در آفریقا هیئت داوران جایزه‌ی بهترین وبلاگ را به این وبلاگ‌نویس بدهد. اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

خیلی ناراحت شدم وقتی فهمیدم یک وبلاگ کنگویی ممکنه برنده این مسابقه باشه . وبلاگ یک پزشک واقعا ارزش اول شدن رو داره کیبرد آزاد هم همین طور .

پس برای رای دادن برید به این لینک و در بخش بهترین وبلاگ به یک پزشک و در بخش گزارشگران بدون مرز به FreeKeyboard (کیبرد آزاد ) رای بدید. خیلی مهمه که اسم ایران در این زمینه و در این شرایط در عرصه های مختلف در جایگاه اول مطرح بشه.

* به رای دهندگان هم به قید قرعه جایزه تعلق می گیره.

* پایان رای گیری پنج شنبه 15 نوامبر - 24 آبان.

Subscribe to Diggly

یک سیستم اسکن اثر انگشت دو کار رو باید انجام بده :

  1. تصویربرداری از اثر انگشت
  2. مقایسه تصویربرداشته شده با الگو یا الگوهای از قبل اسکن شده.

راه های مختلفی برای اسکن کردن یک اثر انگشت وجود داره اما اسکن نوری (Optical scanning) و اسکن خازنی (Capacitance scanning) دو تا از راه های معمول اسکن کردن است.هر دو روش در آخر به یک تصویر می رسند اما در انجام این پروسه کاملا متفاوت هستند.

قلب یک اسکنر نوری CCD یا charge coupled device نام داره ، دقیقا همان سنسور نوری که در دوربین های دیجیتالی وجود داره در این اسکنر ها هم وجود داره.CCD یک آرایه از دیود های حساس به نور هست که photosite نامیده می شود که یک سیگنال الکتریکی تولید می کند. هر Photosite یک پیکسل را که نمایانگر برخورد نور با نقطه ای می باشد در خود ذخیره می کند و در آخر نقاط روشن و تاریک ذخیره شده یک اثر انگشت را تشکیل می دهند. پروسه اسکن کردن زمانی که شما انگشتتان را بر روی یک سطح شیشه ای قرار می دهید آغاز می شود و یک دوربین CCD یک از اثر انگشت شما تصویربرداری می کند.این اسکنر دارای منبع نوری است که به دست شما تابانده می شود و از اثر آن عکس گرفته می شود. سیستم CCD یک تصویر برعکس از اثر انگشت را ارائه می دهد .نقاط تاریک نمایانگر نور بازتابی بیشتر(خط ها) و نقاط روشن نمایانگر نور بازتابی کمتر(شیارها) هستند. قبل از اینکه اسکنر وارد پروسه بعدی یعنی چک کردن اثر انگشت با یک نمونه قبلی شود ، تصویر گرفته شده را از نظر تمیزی آنالیز می کند و اگر تصویر زیادی تاریک یا روشن باشد دوباره مرحله تصویربرداری را تکرار می کند. البته در این تصویربرداری دوباره از نتایج آنالیز استفاده می کند و میزان نور تابانده شده را تغییر می دهد.زمانی که اسکنر از میزان کافی بودن تاریکی مطمئن شد میزان شفافیت و وضوح تصوی را چک می کند این کار را با عبور دادن خط های مستقیم به صورت افقی و عمودی انجام می دهد ، اگر تصویر دارای شفافی مناسبی باشد بر روی خطی که به صورت عمودی حرکت می کند نقاط خیلی تاریک و یا خیلی روشن دیده می شوند.بعد از اتمام این مراحل اسکنر وارد مرحله بعدی یعنی چک کر دن با یک نمونه قبلی می شود.

تصویر گرفته شده ممکن است با نمونه قبلی تفاوت های زیادی داشته باشد در صورتی که فرد مورد نظر همان فردی است که قبلا از اثر انگشت او یک نمونه گرفته شده . خوب توی فیلم ها من دیدم نشون می ده وقتی یک اثر انگشت اسکن می شه ، اسکنر شروع می کنه به یکی یکی چک کردن اثرهای انگشت از قبل ذخیره شده با تصویر جدید و در صورت مطابقت مثلا اجازه ورود فردی به جایی رو می ده  در صورتی که این طوری نیست این کار هم از نظر تکنیکی و هم امنیتی مشکل های زیادی داره . کاری که اسکنر ها انجام می دهند اینه که یک فاکتور های خاصی از اثرهای انگشت که بهش minutiae (در فارسی شاید بهش بشه گفت مشخصات خیلی دقیق و ریز) می گویند رو با هم مقایسه می کنند . مقایسه گر ها چه کامپیوتر و چه انسان ها بر روی نقاط خاصی از اثر انگشت تمرکز می کنند یعنی مثلا جایی که یک خط شروع می شود یا پایان می یابد و یا به خطی دیگ متصل می شود و یا اصلا یک خط به دو خط تبدیل می شود.

نرم افزار  اسکنر ها از یک الگوریتم بسیار پیچیده برای تشخیص و آنالیز این جزئیات و مشخصات دقیق استفاده می کنند. الگوی اصلی این است که مکانهای این مشخصات ریز و دقیق رو پیدا کنند درست مثل اینکه شما موقعیتتون رو با توجه به مکان ستاره ها در آسمان تعیین می کنید. این کار هم به وسیله کشیدن خط های موازی و نزدیک به هم بر روی تصویر و مقایسه این خط ها با هم انجام می شود.اگر بین دو اثر انگشت دارای 3 شیار با پایان های یکسان و دو شاخه (تقسیم) با شکل و اندازه یکسان باشد شانس بسیار زیادی داریم که این دو اثر انگشت متعلق به یک نفر باشد. به همین دلیل نیازی نیست که اسکنر تمام پیکسل های اثر انگشت جدید و قدیمی رو با هم مقایسه کنه و فقط کافیه به دنبال موارد گفته شده بگرده و به محض پیدا کردن این موراد اثر انگشت رو تایید کنه.

Subscribe to Diggly

چند وقت پیش Danny Williams زمانی که در شیفتش در فرودگاه بین المللی Hartsfield-Jackson بود متوجه شد اتفاق عجیبی برای شلوارش داره میفته ، شلوارش داشت آتیش می گرفت. آی پاد نانویی که دنی در جیب شلوارش گذاشته بود آتش گرفته بود و شعله های آتش تا نزدیکی سینه اش بالا آمده بودند. دنی خیلی شانس آورد که در این ماجرا آسیبی ندید او به یک خبرنگار محلی گفت توی جیب شلوارش بین آی پاد و بدنش یه تکه کاغذ بوده که باعث شده آتش به بدنش نرسه .

 

بعد از اینکه ماجرا به گوش اپل رسید ،شرکت از دنی خواست تا آی پاد آتش گرفته را به آنها بدهد و در عوض قول داد که یک آی پاد نو به او بدهد. اپل خیلی سریع برای کمک به این مشتری آی پاد وارد عمل شد در حالی که می دانست با این حال در بین رقبا حتما این خبر تاثیرات منفی را برای آنها خواهد داشت با اینکه این اولین باری نبود که یک وسیله الکتریکی آتش می گرفت ، قبلا ده ها مورد از آتش گرفتن گوشی های تلفن و لپ تاپ ها و تلویزیون ها گزارش شده بود.

 چه چیز باعث این آتش سوزی ها می شود؟

دلیل تمام این آتش سوزی ها بر می گردد به استفاده از باطری هایی که در آنها از یون لیتیوم استفاده شده است . این گونه باطری ها معمولا در لپ تاپ ، گوشی تلفن همراه و آی پاد مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت سونی حدود 10 میلیون از باطری هایی را که وارد بازار کرده بود جمع آوری کرد ، این جمع آوری چیزی حدود 400 میلیون دلار برای سونی هزینه داشت . اپل هنوز تایید نکرده که دلیل آتش گرفتن آی پاد آقای دنی ویلیامز باطری آن بوده است.

مشکل باطری ها چیست؟

آتش گرفتنا باطری هایی که در آنها یون لیتیوم وجود دارد چیز جدید نیست پس چرا هنوز شرکت ها از این باطری ها استفاده می کنند؟ جواب این است که این باطری ها مدت زمانی حدود 6 برابر بیشتر از باطری های دیگه قابلیت نگهداری شارژ را دارند که باعث می شود ارزش بسیار زیادی را در ساختن وسایلی مانند لپ تاپ و گوشی تلفن همراه داشته باشند. مشکل این باطری ها این است که بعد از چند سال فاسد می شوند و این فاسد شدن با فاسد شدن لیتیوم و کربنی که در باطری ها وجود دارد می انجامد و در نتیجه مقداری ناخالصی در باطری به وجود می آید.

سونی می گوید آتش گرفتن باطری ها در اثر ایجاد یک اتصال کوتاه که به وسیله تماس اجزاء بسیار ریز فلزی با قسمت های دیگر باطری ایجاد می شود آتش می گیرد .

Subscribe to Diggly

اگر در اولین کارت موفق نشدی از واژه بتا استفاده کن.                                                                                                

Subscribe to Diggly

همون طور که توی عکس می بینید یه موش مثل بنز جلوی یه گربه وایساده و تکون نمی خوره . خوب شاید بگید عکس ساختگیه اما نیست این عکس رو عکاس رویترز انداخته . دانشمندان ژاپنی به تازگی کشف کرده اند که که ترس به حس بویایی مرتبط است و این موضوع را با برداشتن برخی از گیرنده های عصب بویایی در مغز موش ها اثبات کردند،موشها رفتار شجاعانه و بدون ترس از خودشون نشان دادند. فکر کنم تا چند روز دیگه این موشه در اثر توهم بتونه این گربه رو هم قورت بده شاید فقط با برداشتن یه عصب دیگه ! چی کارا که نمی کنند این دانشمندان .

[via REUTERS]   

Subscribe to Diggly

بعد از دستگیری سالواتوره لو پیکولو اسنادی از مافیا در نزدیکی محل دستگیری لو پیکولو کشف شد که در آن ده قانون عضویت در سازمان مافیا ذکر شده است.

1.هيچ كس نبايد مستقيم با دوستان خود تماس بگيرد، بلكه هميشه بايد شخص سومي اين كار را انجام دهد.
2. هيچ گاه نبايد به همسر دوستان خود نگاه كنيد.
3. هيچ گاه با پليس ديده نشويد.
4ـ رفتن به كلوپ‌ها و بارهاي عمومي ممنوع است.
5ـ حضور در «كوسا نوسترا»، مجمع مافيا در آمريكا الزامي است، حتي اگر همسر شما در حال وضع حمل باشد.
6ـ بايد به قرار ملاقات‌ها كاملا احترام گذاشته شود.
7ـ بايد با همسران به احترام رفتار شود.
8ـ هنگامي كه از شما اطلاعاتي خواسته مي‌شود، بايد حقيقت را بگوييد.
9ـ تملك پولي كه متعلق به ديگران است، ممنوع است.
10ـ اين افراد، حق عضويت در كوسا نوسترا را ندارند:
كساني كه در ميان خانواده‌شان يك عضو از پليس يا فرد خائن و يا بد اخلاق دارند و يا كسي كه ارزش‌هاي اخلاقي را رعايت نمي‌كند.

Subscribe to Diggly

Lo Piccolo متولد در Palermo متولد شد.او راننده رئیس مافیای محله خودش یعنی Rosario Riccobono که در جنگ دوم مافیایی کشته شد بود.او بعد از مدتی به فرقه Corleonesi پیوست و بعد از مدتی توانست نفوذ زیادی در Palermo یعنی محل تولدش پیدا کند.او و پسرش Sandro Lo Piccolo مظنون بسیاری از حوادث تروریستی درPalermo هستند. Salvatore Lo Piccolo صبح پنجم نوامبر 2007 به همراه پسر 32 ساله اش توسط پلیس ایتالیا بعد از 25 سال تعقیب دستگیر شد.

Subscribe to Diggly

قبلا توی وبلاگ وردپرسم یه پستی درباره چگونگی کاهش حافظه اشغال شده توسط فایرفاکس داشتم ، اما خیلی کامل نبود .دیروز یکی ازم خواست تا روش بهتر و کاملتری رو بگم که همیشه بتونه حافظه اشغال شده فایرفاکسش رو کم کنه . خوب کارهای زیادی می شه کرد اما دلیل اینکه همونجا این روش ها رو بیان نکردم عدم پاسخگویی 100 درصد این روشها بود . اما خوب چون ازم خواسته شده اینجا می نویسم.

افزونه ها و تم ها را چک کنید

اولین کاری که باید انجام بدید اینه که یه سری به افزونه ها و تم هایی که نصب کردید و داره خاک می خوره بزنید و همه رو از دم پاک کنید حتی فکر این رو هم نکنید که ممکنه بعدا فلان افزونه به کارتون بیاد هروقت که بعدا به افزونه ای احتیاج داشتید آن را نصب خواهید کرد . اگر از تم خاصی برای فایرفاکس استفاده می کنید از سالم بودن و سبک بودن آن اطمینان داشته باشد من تم اصلی خود فایرفاکس رو به شما پیشنهاد می دهم.در آخر نگاهی به این لیست بیندازید و ببینید اگر هر کدام از این افزونه ها را استفاده می کنید ، آن را پاک کنید چون مشکل دارند.

افزونه ها

افزونه ها می تونند یک دلیل اصلی برای این مشکل باشند یه نگاهی به لینک های زیر در Mozilla می تونه کمکتون کنه :

کم کردن حافظه اشغال شده توسط Adobe Reader

حافظه اشغال شده توسط Shockwave

حافظه اشغال شده توسط Flash

حافظه اشغال شده توسط Java

Download Hitory را پاک کنید

وقتی فایلی رو دانلود می کنید به صورت از پیش تعیین شده این فایل روی فایرفاکس می مونه که این می ونه حافظه خیلی زیادی رو اشغال کنه . پس هروقت فایلی را دانلود کردید بلافاصله باید آنرا از روی فایرفاکس پاک کنید.شما می تونید از خود فایرفاکس بخواهید که به طور اتوماتیک این کار را انجام دهد.برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید :

Tools > Options > Privacy 

و از آن جا تیک کنار Remember what I’ve downloaded را حذف کنید.

About:config

به طور پیش فرض فایرفاکس طوری تنظیم شده که حافظه بسیار زیادی را می گیرد. راه هایی برای کم کردن این حافظه وجود داره :

فایرفاکس رو باز کنید و در آدرس بار عبارت About:config را تایپ کنید.

در قسمت فیلتربار عبارت browser.cache.memory.enable را تایپ کنید و مطمئن بشید که فعال [enable] باشد اگر این طور نبود آن را فعال کنید.

در یک قسمت خالی راست کلیک کنید و ابتدا New و سپس Integer را انتخاب کنید و عبارت browser.cache.memory.capacity را تایپ کنید و OK را بزنید.عددی که برای Integer وارد می کنید بستگی به مقدار RAM موجود در کامپیوتر شما دارد اگر 256 مگابایت RAM دارید عدد 4096 و اگر 512 مگابایت RAM دارید عدد 8192 و اگر 1 گیگابایت RAM دارید عدد 16384 [و به همین ترتیب برای RAM های بیشتر] را وارد کنید.

مجددا در یک قسمت خالی داست کلیک کنید و ابتدا New و سپس Boolean را انتخاب کنید و عبارت config.trim_on_minimize را در آن وارد کنید. و ارزش آن را برابر True قرار دهید. در این حالت موقع Minimize کردن ، فایرفاکس حافظه کمتری را اشغال خواهد کرد.

از Firefox Portable استفاده کنید

فایرفاکس Portable حافظه بسیار کمتری را اشغال می کند که می توانید آن را از اینجا دریافت کنید.

Subscribe to Diggly

به روز نگه داشتن Backup نسخه پشتیبان وبلاگ یکی از کارهایی هست که همه وبلاگ نویس ها دوست دارن انجام بدن اما یا خیلی تنبلیشون میاد یا اینکه ایده درست حسابی ای از نحوه انجام این کار ندارن. وب سایت ها و مقالات تقریبا زیادی رو برای شیوه های مختلف این کار نگاه کردم اما خیلی جالب نبودند اما من سعی دارم تا یه مقاله تقریبا جامع و کاملی رو درباره به روز نگه داشتن نسخه پشتیبان وبلاگتون اینجا ارائه بدم .

از پست ها و نظر ها پشتیبان تهیه کنید

BlogBackUpOnline: یک سرویس تمام اتوماتیک آنلاینه که به شما اجازه می ده به راحتی از تمام مقالات و نظرهاتون به صورت زمان بندی شده و روزانه پشتیبان تهیه کنید.البته توجه داشته باشید که این سرویس فقط از پست ها و نظرهای شما پشتیبان تهیه می کند و قادر نیست از افزونه هایی که استفاده می کنید پشتیبان تهیه کند . این سرویس مواقعی که شما می خواهید مقالاتتون رو از یک وبلاگ به وبلاگ دیگه ای منتقل کنید یا پستی را که به اشتباه پاک شده جایگزین نمایید کمک زیادی را به شما خواهد کرد . تقریبا می شه گفت یه چیزی تو مایه های Export کردن توی وردپرس است. حدود 1 دقیقه هم بیشتر کارش طول نمی کشه بدون اینکه شما متوجه بشید .

از دیتابیس وبلاگ پشتیبان تهیه کنید (افزونه های وردپرس)

2 تا افزونه خیلی خوب و قدرتمند برای وردپرس هست می تونند به صورت خودکار از دیتابیس وردپرستون پشتیبان بگیرند . بسته به میزان آشنایی با دیتابیس و مهارت های مدیریتی وبلاگ شما ممکنه یکی از این افزونه ها رو به اون یکی برای استفاده ترجیح بدید. ولی من به شدت توصیه می کنم که از جفتش استفاده کنید، چرا که اگه شما از هر دو استفاده کنید می توانید دو نسخه پشتیبان از هر ورژن داشته باشید که یکی با table های هسته دیتابیس و دیگری با table هایی که افزونه ها در دیتابیس ایجاد کرده اند خواهد بود.

Wordpress Database Backup: یک افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان به صورت خیلی ساده و مختصر است و می تونه نسخه های پشتیبان رو برای شما ایمیل کنه.

WP-DB Manager :این افزونه تمام دیتابیس رو مدیریت می کنه و از قسمت Admin قابل دسترسیه . این افزونه به صورت خودکار پشتیبان می گیره و در مواقع نیاز این پشتیبان ها رو جایگزین می کنه و مشکلات table ها و یا command line ها در SQL رو برطرف می کنهو کار با این افزونه از قبلی پیچیده تره ولی خوب مزایای خیلی بیشتر و مهمتری رو در مواقع جایگزین کردن داره . پس اگه شما به دنبال یک راه حل ساده برای پشتیبان گیری می گردید و نمی خواهید با phpMyAdmin کار کنید استفاده از WP-DB Manager رو به شما پیشنهاد می دم.

از فایل های وبلاگ پشتیبان بگیرید

قدم بعدی اینه که شما از تمام فایل های وبلاگتون پشتیبان بگیرید.بعضی وقتها مشکلاتی برای سرورها به وجود میاد و اطلاعات از بین می ره . البته اکثر سرورها یه نسخه پشتیبان دارن که در مواقع ضروری ازش استفاده کنند اما خوب اینجا ایرانه و از این ریسک ها نباید کرد.من یه همچین مشکلی رو زمانی که با بچه های دانشگاه روی یه سایت مخابراتی کار می کردیم تجربه کردم و تمام فایل هایی که داشتیم پاک شدند.این رو هم بگم اگه سرورها نسخه پشتیبانی هم داشته باشند اولا به قیمت خون پدرشون به شما می فروشنش ثانیا چند روزی رو معطل می شید تا این کار رو انجام بدن .پس خیلی مهمه که یه نسخه پشتیبان به روز از فایل هاتون داشته باشید.

برای این کار من به شما Filezilla را پیشنهاد می دهم که البته به صورت خودکار پشتیبان نمی گیره اما فکر نکنم کپی کردن چند تا فایل در هفته به صورت دستی از طریق FTP کار زیاد سختی باشه.

نسخه های پشتیبانتون رو به صورت خودکار جایگزین کنید

در آخر ، شما ممکنه دلتون بخواد تمام پشتیبان ها و فایلهای وبلاگتون رو در یک جای امن نگهداری کنید تا مواقعی که کامپیوترتون به مشکل بر می خوره این فایل ها آسیبی نبینند. خوب خوشبختانه انجام دادن این کار به صورت خودکار امکان پذیره و یکی دو دقیقه ای هم بیشتر طول نمی کشه . کافیه در یکی از سایت های ارائه دهنده Remote Backup مثل Mozy ثبت نام کنید و بعد هم “set-it-and-forget-it” رو دانلود و نصب کنید و آدرس فولدری که در آن فایلهای پشتیبان شما هست را به این client بدهید ، وقتی این کار رو انجام دادید دیگه می تونید با خیال راحت همه چیز رو فراموش کنید تا زمانی که این برنامه در پشت پرده در حال اجراست نسخه های پشتیبان شما رو به صورت آنلاین به روز می کنه.همچنین شما می تونید از Mozy برای پشتیبان گرفتن از فایل های سیستمتون هم استفاده کنید ، Mozy یکی از بهترین وسایل تهیه پشتیبان به شمار میاد.

Subscribe to Diggly

تئوری وقتیه که یه چیزی رو می دونی ولی کار نمی کنه.

تمرین وقتیه که یه چیزی کار می کنه ولی نمی دونی چرا کار می کنه.

برنامه نویس ها تئوری و تمرین رو با هم مخلوط می کنند : چیزی کار نمی کند و نمی دونند چرا!