Subscribe to Diggly

چند وقت پیش Danny Williams زمانی که در شیفتش در فرودگاه بین المللی Hartsfield-Jackson بود متوجه شد اتفاق عجیبی برای شلوارش داره میفته ، شلوارش داشت آتیش می گرفت. آی پاد نانویی که دنی در جیب شلوارش گذاشته بود آتش گرفته بود و شعله های آتش تا نزدیکی سینه اش بالا آمده بودند. دنی خیلی شانس آورد که در این ماجرا آسیبی ندید او به یک خبرنگار محلی گفت توی جیب شلوارش بین آی پاد و بدنش یه تکه کاغذ بوده که باعث شده آتش به بدنش نرسه .

 

بعد از اینکه ماجرا به گوش اپل رسید ،شرکت از دنی خواست تا آی پاد آتش گرفته را به آنها بدهد و در عوض قول داد که یک آی پاد نو به او بدهد. اپل خیلی سریع برای کمک به این مشتری آی پاد وارد عمل شد در حالی که می دانست با این حال در بین رقبا حتما این خبر تاثیرات منفی را برای آنها خواهد داشت با اینکه این اولین باری نبود که یک وسیله الکتریکی آتش می گرفت ، قبلا ده ها مورد از آتش گرفتن گوشی های تلفن و لپ تاپ ها و تلویزیون ها گزارش شده بود.

 چه چیز باعث این آتش سوزی ها می شود؟

دلیل تمام این آتش سوزی ها بر می گردد به استفاده از باطری هایی که در آنها از یون لیتیوم استفاده شده است . این گونه باطری ها معمولا در لپ تاپ ، گوشی تلفن همراه و آی پاد مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت سونی حدود 10 میلیون از باطری هایی را که وارد بازار کرده بود جمع آوری کرد ، این جمع آوری چیزی حدود 400 میلیون دلار برای سونی هزینه داشت . اپل هنوز تایید نکرده که دلیل آتش گرفتن آی پاد آقای دنی ویلیامز باطری آن بوده است.

مشکل باطری ها چیست؟

آتش گرفتنا باطری هایی که در آنها یون لیتیوم وجود دارد چیز جدید نیست پس چرا هنوز شرکت ها از این باطری ها استفاده می کنند؟ جواب این است که این باطری ها مدت زمانی حدود 6 برابر بیشتر از باطری های دیگه قابلیت نگهداری شارژ را دارند که باعث می شود ارزش بسیار زیادی را در ساختن وسایلی مانند لپ تاپ و گوشی تلفن همراه داشته باشند. مشکل این باطری ها این است که بعد از چند سال فاسد می شوند و این فاسد شدن با فاسد شدن لیتیوم و کربنی که در باطری ها وجود دارد می انجامد و در نتیجه مقداری ناخالصی در باطری به وجود می آید.

سونی می گوید آتش گرفتن باطری ها در اثر ایجاد یک اتصال کوتاه که به وسیله تماس اجزاء بسیار ریز فلزی با قسمت های دیگر باطری ایجاد می شود آتش می گیرد .

1 comments:

Anonymous

Hello
How would you like to be the first to translate the rating widget to Arabic?
That way you could have an arabic rater.
If you are interested in donating the Arabic translation - please contact us at support[at]outbrain[dot]com.
Thanks
Rotem