Subscribe to Diggly

USB  این شی مستطیلی شکل و کوچک که در هر کامپیوتری امروزه یافت می شود یکی از بزرگترین موفقیت ها در دنیای کامپیوتر ها می باشد . یک درگاه پرسرعت به جای درگاه های سریال و پارالل که قابلیت سازگاری با ده ها وسیله خارجی بدون ریستارت شدن را دارد اختراع بسیار هوشمندانه ایست . زمانی که USB 2.0 به بازار آمد اوضاع خیلی بهتر شد چرا که این USB ها از سرعت بسیار بالاتری برخوردار بودند . اغراق نیست اگر بگوییم که USB با تمام کوچکی اش به عنوان تنها یک اتصال دهنده یکی از مهمترین تکنولوژی هایی است که تا به حال اختراع شده است.

به طرفداران USB مژده می دم که اوضاع به زودی از این هم جالب تر خواهد شد. USB 2.0 ممکن است در حال حاظر به اندازه کافی پر سرعت باشد اما با حضور محصولات ویدئویی high-definition و در نتیجه انتقال حجم های بسیار بالاتر فایل ها از سرعت کافی برخوردار نخواهد بود. ورود USB 3.0 که پهنای باند در آن از 480Mbps به 4.8Gbps یعنی تقریبا 10 برابر سریعتر از USB 2.0 رسیده است می تواند پاسخ گوی انتقال حجم های بالا باشد.

استانداردی که در ورژن جدید استفاده شده با ورژن قدیمی خود هم خوانی دارد و مصرفه بهینه انرژی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته است تا انتقال دیتا در دستگاه های قابل حمل با مشکل باطری مواجه نشود. شاید امکان شارژ شدن دستگاه های مختلف توسط USB نیز وضعیت بهتری را پیدا کرده باشند.

انتظار می رود در سال 2009 شاهد ورود USB 3.0 به بازارهای جهانی باشیم و امیدواریم که این بار در محصولاتی که از این تکنولوژی استفاده می کنند برچسبی که گویای استفاده از USB 3.0 باشد را شاهد باشیم تا مشکلاتی که زمان ورود USB 2.0 به وجود آمد را دیگر تجربه نکنیم.

منبع خبر: یاهو