Subscribe to Diggly

مدتی بود که صبح ها زود می رسیدم دانشگاه و به همین دلیل تا شروع کلاس توی ماشین می موندم و آهنگ گوش می دادم . بعد از چند روز، رانندگی دخترخانوم هایی که با ماشین به دانشگاه می اومدند نظر من رو به خودش جلب کرد ، با خودم فکر کردم چه قدر خطرناک می تونه باشه که چنین رانندگانی در اتوبان های خارج شهر رانندگی کنند بعد یه کم فکر کردم دیدم نه توی راه تاحالا حرکت عجیب غریبی به اون صورت ندیدم پس متوجه شدم مشکل اکثرا زمان پارک کردن و در سرعت های پایین رخ می ده ، مدتی رانندگی خانوم هایی که می دیدم رو در نظر گرفتم و تقریبا در تمامی موارد به این نتیجه رسیدم که 10 توصیه زیر براشون مفید خواهد بود پس اینجا می نویسم تا استفاده کنند ، امیدوارم کسی فکر نکنه قصد مسخره کردن رو دارم ، این ها نتیجه هایی بود که طی چندین روز به آنها رسیدم و امیدوارم در رانندگی کمکتون بکنه

  1. وقتی می خواهید دنده عقب بروید همراه با گاز دادن فرمان را بچرخانید نه اینکه اول فرمان را بچرخانید و بعد گاز بدهید ، این باعث می شود کنترل ماشین از دست شما در برود.
  2. موقع دور زدن یا کلا چرخاندن فرمون دست ها را جا بجا کنید تا دستهایتان به هم گیر نکنند.
  3. موقع رانندگی دقیقا نباید به جلوی ماشین نگاه کنید بلکه باید  نگاه شما مستقیم و به دورتر از ماشین باشد تا بتوانید دربرابر اتفاقاتی که در خیابان میفتد زودتر عکس العمل نشان دهید به علاوه کنترل ماشین خیلی ساده تر خواهد بود.
  4. همیشه به یاد ترمز دستی باشید و آنرا بخوابانید.
  5. وقتی کسی جلوی شما می پیچد فقط بوق نزنید از سرعت خود بکاهید.
  6. در اتومبیل راحت بنشینید و صندلی را از نظر شیب و ارتفاع و عقب جلویی تنظیم کنید این باعث می شود کنترل ماشین به دست شما باشد نه کنترل شما به دست ماشین.
  7. اگر احساس می کنید به شی ای دارید برخورد می کنید (مخصوصا موقع دنده عقب) قبل از اینکه زبون خود را فشار دهید ترمز بگیرید.
  8. موقع دنده عقب رفتن با نیم کلاج سرعت خود را کنترل کنید نه ترمز .
  9. خیلی وقتها از نوربالا به جای بوق می توانید استفاده کنید.
  10. از ترمزهای ناگهانی و شدید بی مورد به خصوص در بزرگراه ها خودداری کنید و اگر با ترمز های معمولی اتومبیل شما می ایستد معمولی ترمز کنید.

1 comments:

kurd and kurmanj

سلام به شما دوست عزیز

بله فید وبلاگ من اصلا" در دسترس نیست و فید برنر هم به شکل علامت سوال نشان داده می شود

به نظر شما من باید چه کاری انجام بدهم http://kormanj.wordpress.com/
http://kormanj.wordpress.com/feed