Subscribe to Diggly

فایرفاکس بهترین مرورگریه که تاحالا من دیدم، شما در این مرورگر می توانید از تب ها و افزونه های متنوع استفاده کنید . این مرورگر مبارز phishing است و در حال حاظر ایمن ترین مرورگر تحت وب.

در نسخه آلفا 8 از فایرفاکس 3 یا Gran Paradiso یک امکان فوق العاده در دسترس کاربران قرار می گیره و آن هم استفاده از پروتکل های تحت وب برای باز کردن فایل های مختلف است.

این سیستم به کاربران اجازه می دهد با استفاده از استاندارد mime که در واقع مخفف Multipurpose Internet Mail Extensions است یک فایل را بدون استفاده از هیچ برنامه ای در کامپیوترتون باز کنید. یعنی شما به داشتن برننامه ای که فرمت فایل شما را بخواند ندارید ، قدرت یک مرورگر این کار را برای شما انجام خواهد داد.

فرض کنید که می خواهید یک پرونده با فرمت doc. را باز کنید ولی نمی خواهید برنامه مایکروسافت ورد را در کامپیوترتون نصب کنید ، شما می توانید از سرویس Google Document  تحت وب برای باز کردن فایلتان استفاده کنید!

این سرویس فوق العاده است چرا که دیگر مشکلی برای عدم پشتیبانی سیستم عامل های مختلف از فرمت ها و یا برنامه های مختلف وجود ندارد . شما می توانید یک فایل JPG را با GIMP و یا Photoshop تحت وب (که تا 1 ماه دیگر عرضه خواهد شد) ویرایش کنید بدون اینکه اصلا لینوکس و یا ویندوز داشته باشید.

شما از این به بعد فقط به کی فایرفاکس و یک سیستم عامل برای انجام کارهایتان نیاز خواهید داشت.

فایل های PDF یکی از دردآورترین فایل ها برای باز شدن هستند چون Acrobat reader بسیار کند باز می شود [هر چند که با ترفند هایی که بعدا به آن ها اشاره خواهم کرد می توانید زمان باز شدن فایل های PDF را کاهش دهید] و باید هر بار تمامی ماژول هایی که دارد را بارگذاری کند بدون اینکه استفاده ای از آنها داشته باشد . هیچ وقت برای من قابل درک نبوده که چرا Acrobat reader این همه ماژول های بیخود رو بارگذاری می کنه و هیچ وقت چک نمی کنه ببینه چی لازمه چی نیست . به هر حال:

شما دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا برنامه ای load شود.

 

3 نظر:

Mehran Taherimoud

این سرویس ها اگه قرار باشه فایلمون رو روی سرور باز کنن هم کند عمل می کنن و هم مشکل امنیتی پيش ميارن اما اگه قرار باشه این سرویسها به شکل پلاگین روی مرورگر نصب بشه خوب یه چیزی می شه مثل اوضاع الان که بازهم نمی شه به معنای واقعی به اونها سرویس تحت وب گفت

Sepehr

مثلا شما با گوگل مشکل امنیتی داری؟
نمی شه این حرف رو زد !
چون اگه گوگل مشکل امنیتی داشت این همه مردم توی جیمیل اکانت نداشتند.

Anonymous

در رکوردشکنی فایرفاکس برای گینس شرکت کنید:
http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord