Subscribe to Diggly

روی صحبتم با تمام کسانیه که یا تازه وبلاگ نویسی رو شروع کردند یا در آینده ای نزدیک قصد شروع کردنش رو دارند . اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز شروع به نوشتن نکرده اید ، باید بگم که کمی فکر کنید ، فکر کنید به اینکه آیا احتیاجی به نوشتن دارید؟ آیا اصلا وبلاگ نویسی را دوست دارید؟ آیا هدفتان کسب درآمد است یا ارضای شخصی؟ خیلی از افرادی که وبلاگ می نویسند بی دلیل و بدون رضایت شخصی این کار را می کنند . یا به دلیل چشم و هم چشمی یا به دلیل اینکه فقط کاری کرده باشند.
اگر قصدتان چشم و هم چشمی باشد یا دلیل و هدف خاصی برای نوشتن نداشته باشید قطعا بعد از مقداری اتلاف وقت ، وبلاگ نویسی را کنار خواهید گذاشت.پس اگر هدف خاصی را دنبال نمی کنید بدون شک نباید به سراغ نوشتن بروید چرا که وقتتان را تلف کرده اید. تجربه نشان داده وبلاگهایی که هدف خاصی را دنبال نمی کنند اکثرا شامل مطالب کپی / پیست شده از سایت ها و وبلاگ های دیگر می باشند که این یعنی هم ضرر زدن به خود و هم ضرر زدن به دیگران.
در اینجا قصد دارم تا با ذکر نکاتی به رشد وبلاگ نویسان تازه کار و با هدف کمک کرده باشم:

  1. محیط وبلاگ نویسی خود را با دقت انتخاب کنید ، قبل از شروع در باره سرویسی که از آن برای نوشتن می خواهید استفاده کنید تحقیق کنید . این کار را خیلی ساده می توانید با جستجو در اینترنت انجام دهید. مثلا باید بدانید که اگر وردپرس.کام را برای نوشتن انتخاب می کنید این سرویس به شما اجازه انتخاب و ویرایش پوسته دلخواهتان را به طور رایگان نمی دهد. پس قبل از شروع تحقیق کنید ، زیرا وبلاگ شما هویت مجازی شماست و همانند هویت حقیقی شما نباید تغییر کند . این باعث می شود خوانندگان و خیلی از مسائل دیگر را از دست بدهید.
  2. درباره چیزی که دلتان می خواهد بنویسید نه در باره چیزهایی که بقیه می نویسند. این روز ها اکثر وبلاگ ها موضوع آی تی را برای نوشتن انتخاب می کنند ، چه دانش کافی برای آی تی نویسی داشته باشند ، چه نداشته باشند . پس اگر می خواهید بعد از مدتی دلتان از مطالبی که می نویسید زده نشود درباره چیزهایی که دوست دارید بنویسید.
  3. نام وبلاگتان را درست انتخاب کنید. اگر درباره چیزی که می خواهید بنویسید تخصص ندارید ، نام وبلاگتان را هم نباید مختص آن موضوع انتخاب کنید ، چرا که شما و نوشته هایتان را محدود خواهد کرد . همچنین نام وبلاگ شما باید از معنی و مفهوم مناسبی برخوردار باشد و ترجیحا از نام های بلند استفاده نکنید . سعی کنید نام وبلاگتان را طوری انتخاب کنید که در ذهن بماند.
  4. پوسته وبلاگتان نباید شلوغ باشد و چشم را خسته کند ، ترجیحا از پوسته های ساده و کم حجم استفاده کنید و از رنگ های زننده و تند به خصوص در لوگو استفاده نکنید. لوگوی شما و همچنین سایدبار شما (در صورت وجود) نباید شلوغ باشد.
  5. در بحث های وبلاگ های مختلف شرکت کنید و نظر شخصیتان را بیان کنید. همیشه در باره موضوع مورد بحث نظر بدهید و از گفتن مواردی که در بحث نیست خودداری کنید و همیشه به یاد داشته باشید برای تماس با دیگران نباید از قسمت نظرها استفاده کنید . شما می توانید برای برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان از طریق فرم تماس و یا ایمیل اقدام نمایید.
  6. درباره موضوعات مورد بحث وبلاگ ها بنویسید و نظر شخصی خودتان را بیان کنید . بحث های جدید ایجاد کنید و از دیگران دعوت کنید در بحث هایتان شرکت کنند.
  7. درخواست تبادل لینک نکنید . وبلاگ شما اگر ارزشمند باشد قطعا دیگران شما را به لیستشان اضافه خواهند کرد . این را هم بدانید که تبادل لینک گروکشی نیست یعنی اضافه کن تا اضافه کنم . شما می توانید خیلی راحت هر وبلاگ مورد علاقه خود را به لیست دوستان خود اضافه کنید بدون اینکه انتظار متقابلی داشته باشید.
  8. وبلاگتان باید Google-Friendly باشد . وبلاگتان را در اینجا ثبت کنید و سعی کنید پست هایتان را درست بنویسید تا مطالبتان به خوبی index شوند.برای درست نویسی پیشنهاد می کنم اینجا را مطالعه نمایید.
  9. فید مطالبتان را در دسترس عموم قرار دهید ، برای فیدهایتان از سرویس های مختلفی مانند Feedburner می توانید استفاده کنید . برای فیدهایتان یک لوگو (ترجیحا بزرگ) انتخاب کنید و در سایدبار وبلاگتان آن را نمایش دهید.
  10. همیشه قوانین کپی رایت را رعایت کنید و هیچ گاه مطلبی را بدون منبع عنوان نکنید . کپی رایت به شما اعتبار و شخصیت می دهد.

                    نکته : اگر موضوعی خارج از آی تی ، سیاست و ادبیات برای نوشتن پیدا کردید ، خیلی سریع شناخته می شوید.

23 نظر:

Anonymous

در همين رابطه يه وبلاگ ديگه هم اخيرا مطلبي نوشته بد نيست اين مطلب را به همراه نظراتش بخونين :http://negarakha.blogfa.com/post-118.aspx

Anonymous

valium 10mg valium side effects cats - buy valium online from thailand

Anonymous

buy ativan online ativan vs klonopin high - buy lorazepam no prescription

Anonymous

ambien pills ambien sales figures - lunesta vs ambien cr vs sonata

Anonymous

can you buy xanax online legally xanax side effects edema - xanax show up drug screen

Anonymous

buy ativan online buy ativan online with mastercard - ativan epocrates

Anonymous

buy diazepam online diazepam schedule v drug - buy diazepam online australia

Anonymous

where can i buy xanax online xanax high how long does it last - xanax yellow oval

Anonymous

can you buy xanax online legally xanax 039 - xanax overdose pupils

Anonymous

ativan for anxiety ativan vs xanax bluelight - ativan yawning

Anonymous

order diazepam diazepam 5mg for back pain - diazepam to buy online usa

Anonymous

cheap xanax xanax employment drug screen - xanax drug interactions side effects

Anonymous

buy ambien buy generic ambien cr - ambien side effects short term memory loss

Anonymous

buy ambien online cheap ambien online no prescription - ambience mall gurgaon area

Anonymous

buy valium in canada valium dosage dogs - valium side effects on liver

Anonymous

buy ambien online insomnia ambien isn t working - ambien dosage 15 mg

Anonymous

generic soma soma shows up drug screen - soma online pharmacy canada

Anonymous

buy valium cheap online buy valium cheap uk - reversal medication valium

Anonymous

carisoprodol without prescription carisoprodol cost - watson soma online

Anonymous

buy ambien no prescription generic ambien price - ambien drug prices

Anonymous

valium online overnight food drug interactions valium - valium effects liver

Anonymous

buy valium online valium effects kidneys - buy valium paypal

Anonymous

buy ambien online ambien side effects irritability - ambien overdose emed