Subscribe to Diggly

حتما تاحالا شده از خودتون بپرسید آ یا گوگل هک شده یا نه؟ پیش اومده Down بشه یا نه؟ این اتفاق یعنی Down شدن گوگل خیلی خیلی خیلی به ندرت اتفاق میفته و به همین دلیل خیلی از مردم متصل بودن به اینترنت رو با باز شدن صفحه گوگل چک می کنند .  نوامبر 2005 یکی از معدود مواقعی بود که گوگل در خیلی از کشورها Down شد (همچنین دیگر سرویس هایی که توسط گوگل ارائه می شوند بعضی وقت ها down می شوند این موضوع می تونه واقعا آزار دهنده باشه مخصوصا وقتی که شما مثلا کدی از سرویس های گوگل رو در صفحه شخصی خودتون استفاده می کنید).
از اینها که بگذریم گوگل یک بار هک شده ! البته Google.de. که بهش می تونید یک هک اجتماعی هم بگید . در روز 23 م ماه January ، صفحه گوگل در آلمان برای مدتی تصویر زیر را نمایش می داد:

اتفاقی که افتاده بود این بود که یک نفر یک تقاضا برای صاحب شدن Google.de پر کرده بود و برای شرکت Goneo که در کار hosting هست فرستاده بود. این شرکت هم این درخواست را برای German DeNIC که این گونه کارها را مدیریت می کند فرستاده بود و درنتیجه DeNIC یک پیغام برای گوگل فرستاده بود و توش پرسیده بود که آیا این تقاضا را تایید می کنید؟ گوگل نتونست توی مدت 5 روزه ای که در این پیغام ذکر شده بود جوابی بدهد و بنابراین DeNIC این پاسخ ندادن را به عنوان تایید این تقاضا برداشت کرد و Goneo  به طور خودکار صاحب این domain شد. به همین دلیل همون طور که در تصویر فوق می بینید صفحه ای از Goneo که حاکی از این مطلب است که هنوز چیزی در اینجا قرار ندارد (no content error) در Google.de به نمایش گذاشته شد. بعد از اینکه Goneo متوجه شد چه اتفاقی افتاده است به DeINC اجازه آزادسازی این domain را داد.
این مطلب یکی از قسمت های مقاله ای بود که در Blogoscped خواندم. پیشنهاد می کنم این مقاله رو به طور کامل در لینکی که دادم بخوانید. نام این مقاله هم  The Google Homepage FAQ هست.

6 نظر:

Anonymous

سلام
از وبلاگ خوبتون ممنون
راستی مطلب "ایا فایرفاکس حرفه ای است را خواندم" من همون کسی هستم که این را گفتم تو وبلاگ آقای مزیدی هم گفتم
راستی اینترنت اکسپلورر هم اضافه شونده دارد
در مقاله جدید پد اپن سورس ام ت وبلاگ ام دلایل بهتری را عنوان خواهم کرد
راستی با من ضد اپن سورس و طرفدار مایکروسافت تبادل لینک می کنی

Sepehr

محمد جان سلام.
استفاده از اپن سورس و فایرفاکس و این چیزها ملاکی برای تفاوت گذاشتن بین انسان ها نیست حداقل برای من !
در مورد تبادل لینک ، متاسفانه به دلایلی از Blogroll استفاده نمی کنم. اما فید مطالبت رو بده تا مطالب مفیدی که می نویسی رو به اشتراک بگذارم.

.

ممنون آقا.

Anonymous

این مطلب شما کپی پیست شده در این آدرس و بالاترینی هم شده:
http://coolbox.ir/article.asp?id=310&cat=3
https://balatarin.com/permlink/2007/12/25/1199146

Sepehr

ممنون علیرضا جان ، گویا باید پروژه پست های به یاد ماندنی که یک بار مطرحش کردی رو کنار گذاشت و به جاش یه جا برای مطالب کپی پیست شده درست کرد.

Anonymous

بازم جالب بود دستت درد نکنه این گوگل رو که ما الکی عاشقش نشدیم
یادمه روزای قدم رو که تا هرگی اسم یه شرکت خوب میاورد ماکروسافت اول بود ولی من الان عاشق گولگم و خونم گوگل پلکس