Subscribe to Diggly

گوگل این غول جستجوگر که تا به حال کار خیلی ها را کساد کرده اکنون در یک اقدام بازی گوشانه سعی در کنار زدن ویکی پدیا کرده است . The Google Knol پروژه جدیدی است که گوگل از آن پرده برداری کرده است. محیط ، محیط به اشتراک گذاشتن است اما این بار به اشتراک گذاری دانسته ها . کاری که ویکی پدیا تا به امروز به سادگی و زیبایی انجام می داد. اما مردان گوگلی ویکی پدیای خودشان را می خواهند . آنها روزانه ترافیک سرسام آوری را روانه سایت ویکی پدیا می کنند پس چرا این ترافیک رو از آن خودشون نکنند؟

هدف از این پروژه دراختیار قراردادن بهترین اطلاعات در مورد لغات جستجو شده در رده اول نتایج جستجوست. و این پروژه تمامی موضوعات را دربرخواهد گرفت . knols از ابزار بسیار قوی ای بهره می گیرد به طوری که افراد مختلف می توانند درباره مطلبی نظر دهند ، آن را ویرایش کنند ، سوالی بپرسند و یا مطلبی را اضافه کنند. هر کسی می تواند به هر مقاله ای امتیاز بدهد و یا دیدگاه خود نسبت به آن را بیان کند.

  یک مقاله در صورتی که نویسنده آن انتخاب کند شامل نمایش تبلیغات
می شود و گوگل درصدی از درآمد آنرا در اختیار نویسنده قرار می دهد.


این پروژه فعلا در مرحله آزمایش است و پس از اتمام آزمایشات در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما گوگل قول نمی دهد که تمام مقالات از کیفیت مناسبی برخوردار باشد . اما وقتی این مقالات در جستجوی گوگل مورد استفاده قرار گرفت می توان با توجه به رنک آن از مفید بودن یا نبودن مطلب اطلاع پیدا کرد.

نمونه یک مقاله در Knols (دوبار کلیک کنید)

2 نظر:

Anonymous

امروز تو
dailytech
در موردش خوندم ، اما یه سوال ، باید مثل ویکی پدیا بشه توسط همه آپدیت شه ، در این صورت گوگل اون درصد از تبلیغات رو به کدوم یکی میده ؟

Sepehr

احتمالا به ایجاد کننده مطلب تعلق می گیره