Subscribe to Diggly

دیروز به فکرم رسید که چه خوب می شد اکثر وبلاگ نویس ها یه روز مشخصی وبلاگشون رو برای کاربران اینترنت اکسپلورر نشون نمی دادند. این حرکت می تونست خیلی ها رو از وجود فایرفاکس و بهتر بودنش باخبر کنه.

اگه بخواهید کاربرانی که از مرورگرهایی به جز فایرفاکس استفاده می کنند رو به وبلاگتون راه ندید راه های مختلفی دارید مثلا کد زیر رو بعد از <head> و قبل از <head/> قرار دهید:

<script> if(navigator.userAgent.indexOf(&quot;MSIE&quot;) != -1)
{
   window.location = &quot;http://my.beta.version.googlepages.com/ff.html&quot;;
}
else if(navigator.userAgent.indexOf(&quot;Netscape&quot;) != -1)
{
   window.location = &quot;http://my.beta.version.googlepages.com/ff.html&quot;;
}
else
{
   window.location = &quot;http://YOURBLOGNAME.com&quot;;
}
</script>

 

 

به جای YOURBLOGNAME هم اسم وبلاگتون رو بگذارید. این کد باعث می شه کاربران بقیه مرورگرها به این صفحه که برای این گونه افراد درست کردم Redirect بشوند.
به هر حال انجام چنین پروژه ای برنامه ریزی و همکاری درست و حسابی می خواد و فعلا فقط در حد یک فکر بود . اگه زمینه اش فراهم بشه این کار رو حتما انجام می دم چون اعتقاد دارم خیلی از کاربران اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس رو نمی شناسند و یا آن را امتحان نکرده اند.

پ ن : یک ابزارک بسیا مفید برای این کار توسط بهرام آقای گل !

16 نظر:

Navid

از نظر من این یک کار سخت گیرانه هست و در حقیقت یک جور تحمیل نظر حساب می شه. شخصا موقع اومدن نسخه دوم فایرفکس وبلاگ خودم رو در اون زمان فایرفاکسی کردم و یکی ۲ تا لوگوی فایرفاکس قرار دادم و به مدت یک هفته هر روز یک مطلب در مورد مزیت های فایرفاکس نوشتم. به نظر من این کار منطقی تر هست.
البته یکسری اسکریپت هم هست که در صورت اینکه کاربر از اینترنت اکسپلورر استفاده کنه پیغامی رو به اون نشون می ده. می شه از اونها هم استفاده کرد.
----------
یک مبحث دیگه بحث روانشناسی قضیه هست. اونایی که توی اینترنت باشن و علاقه ای داشته باشن حتما اسم فایرفاکس رو شنیدن و یا برای یکبار از اون استفاده کردند پس بیشتر کار برای کاربرانی هست که نه تا حالا اسم این مرورگر رو شنیدن و نه اینکه باهاش کار کردن. صفحه ای که ساخته شده بیشتر برای یک کاربر حرفه ای می تونه مفید باشه و از نظر من نمی تونه یک کاربر عادی و سطح پایین رو قانع به دانلود این مرورگر بکنه. متن مورد نظر باید کوتاه- مفید - و جالب باشه .
در کل ایده جالبیه اگه یک گروهی از وبلاگ نویس ها این کارو انجام بدن به نظرم چیز جالبی می شه ...

موفق باشی

monire

ba google reader ham nemishe did?

Sepehr

نوید جان از نظر خوب و کاملت ممنونم.
نکته اول اینه که شاید من نتونستم به خوبی توضیح بدم اما قطعا هدف من از این نوشته تحمیل فایرفاکس نبود
ببین من و خیلی های دیگه در ابتدا اینترنت اکسپلورری بودیم . کم کم با فایرفاکس آشنا شدیم . شما هر بازه ای از زمان رو که در نظر بگیری نوبت افراد جدیدیه که قراره با فایرفاکس آشنا بشن. هدف من اینه که این افراد زیادتر بشن و یا حتی زودتر با فایرفاکس آشنا بشن.
در مورد متن نوشته شده کاملا باهات موافقم . معمولا در این جور موقع ها به طور مستقیم پیشنهادی رو نمی دن و به نکته جالبی اشاره می کنند که بشه ازش نتیجه دلخواه رو گرفت . حتی بعضی وقتها یک داستان یا خاطره کوتاه می تونه این کار رو انجام بده. من اون صفحه رو همین جوری ساختم که فقط مطلبم رو بیان کنم و قطعا اگر تصمیم به اجرای چنین پروژه ای باشه باید روان شناسی دقیق کرد.
به هر حال با این کار کاربران مختلف می تونند بفهمند که وبلاگ مورد علاقه ای که دارند طرفدار اینترنت اکسپلورر هست یا فایرفاکس.

Sepehr

سید جان با گوگل ریدر باز می شه

Anonymous

واقعا ببین این فایرفاکس چیه که کاربراش حاضرا برای معرفیش چه کارایی بکنن.زنده باد فایرفاکس

Bahram

این فکر شما در وب لاگ بهرام شهر انجام شده و من اون را به صورت ابزارک برای بلاگر درست کردم

http://bahramshahrfa.blogspot.com/

این سایت را با اکسپلورر بازکنید. در مورد متن میتونیم صحبت کنیم و من ابزارک را منتشر میکنم. برای وردپرسی ها هم میشه پلاگین ساخت.

آگهی موزیلا فایرفاکس هم بعنوان ابزارک هست

پیروز باشید

Sepehr

بهرام جان لذت بردم.فکر خوبیه اما باید روش کار بشه که به چه طریقی این کار انجام بشه و چند نفر این کار رو انجام خواهند داد و اصلا چرا باید انجام بشه
به قول یه نفر که یادم نیست کی:
جاری باشید

symoniri

ایده‌ی سخت‌گیرانه اما خوبیه. خیلی‌ها هنوز فایرفاکس رو نمی‌شناسن.
» اون کامنت بالا هم مال من نیست سپهر جان :D

Sepehr

سید جان شرمنده خواب آلو بودم
البته هم از نظر اسمی که گذاشته بود هم از نظر استفاده از زبان انگلیسی شک کردم اما منیره رو منیری خوندم

Anonymous

مرسی ژن ایرانی که دیکتاتوری توش موج میزنه! همین کم بود که یه نظارت استصوابی هم در مورد براوز داشته باشیم که شما پیش افتادی و داری درستش می کنی. شما اگه میخوای برتری های فایرفاکس رو بیان کنی، راههای زیاد دیگه ای داره. اما اینهم به یاد داشته باشید که «از نظر شما» فایرفاکس برتره، شاید نظر دیگران اینجور نباشه.

Sepehr

عزیز جان که اسمت را هم نذاشتی
هدف اطلاع رسانیه و فقط برای یک روز ! هیچ چیز زوری نیست.
موفق باشید

Bahram

آقا سپهر بفرمایید، این ابزارک فایرفاکس سخت نمی‌گیره و ملایم نوشته شده . بالای نوشته‌ها جاش هست
ابزارک فایرفاکس

Sepehr

امتحان کردم بهرام جان بسیار عالیست.

Anonymous

کار مضحکیه... این مسدود کردن اطلاعات هم اطلاع رسانی نیست... همون بچه بازی هاییه که ما سر نت اسکیپ و IE در میاوردیم.

Anonymous

من به کدی نیاز دارم که دقیقا برعکس این کار رو انجام بده!
اگر داشتی خبرم کن.

Anonymous

سلام
هر چند کمی دیره، ولی با Conditional Comments هم میتونید این کار رو بکنید. چون CCها فقط برای IE قابل فهمهستند، پردازش اضافه ای برای سایر مرورگرها ندارند. :)