Subscribe to Diggly

از اونجایی GIMP رو هر کاریش که بکنی دهن آدم رو صاف می کنه و خیلی عجیبه که چرا یک ذره عقل در ساختنش به کار برده نشده ، همیشه دوست داشتم بتونم یه جوری فوتوشاپ رو توی اوبونتو اجرا کنم که تا چند وقت گذشته امکانش نبود . اما چند ماهی است که تیم Wine اعلام کرده که فوتوشاپ CS2 بر روی Wine قابل اجراست و این یعنی پیش به سوی پیروزی و پیش به سوی استفاده از فوتوشاپ در لینوکس . امیدوارم قدم بعدی اجرا شدن Live Writer توسط Wine باشه.

 مرحله اول : نصب و تنظیم کردن Wine

اگر تا کنون Wine را نصب نکرده اید ، آخرین ورژن آن را با اجرای دستورات زیر در ترمینال می توانید نصب کنید :

wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add - sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list
sudo apt-get update

 

ترمینال را ببندید ، به قسمت Add/Remove « Applications رفته و "All available applications" را انتخاب کنید و سپس با جستجوی wine آن را نصب کنید و سپس پنجره را ببندید.

ALT+F2 را بزنید و عبارت زیر را در آن paste کنید :

wine iexplore http://appdb.winehq.com/

بر روی Install کلیل کنید و زمانی که پنجره "Wine Internet Explorer" و وب سایت WineHQ را مشاهده کردید می توانید آنرا ببندید.

در گوگل عبارت "tahoma filetype:ttf" را جستجو کنید و فونت Tahoma را بر روی دسکتاپ خود ذخیره کنید و سپس آنرا به پوشه فونت های wine در آدرس (/home/yourusername/.wine/drive_c/windows/fonts) منتقل کنید.

» نکته : برای دیدن پوشه wine. باید در قسمت view امکان Show Hidden Files را انتخاب نمایید.

مرحله دوم : نصب Photoshop CS2

Cd فوتوشاپ را در سی دی رام قرار دهید و محتویات آنرا باز کنید در فولدر Photoshop به دنبال فایل setup.exe بگردید ، سپس آنرا با استفاده از wine اجرا کنید و بقیه مراحل همانند نصب فوتوشاپ در ویندوز می باشد.

6 نظر:

Anonymous

بسیار جالب بود .

Anonymous

خیلی خیلی خیلی دستتون درد نکنه. الان دارم فتوشاپ رو نصب میکنم. مرســــــــــــی

Anonymous

جالب بود مرسی

Anonymous

مرسي، يكي از كاربردي ترين آموزشهايي بود كه ديدم، خيلي به كارم اومد.

Anonymous

ممنون از اموزش خوبتون

Anonymous

mohandes man natoonestam wine nasb konam D: