Subscribe to Diggly

 

مک بوک ایر ! باریک ترین لپ تاپ دنیا !!!کی گفته ؟ من کامپیوتر شخصیم از این لپ تاپی که اینا بهش می گن مک بوک ایر باریک تره و توی پوشه و پاکت که سهله توی جیب هم جا می شه . خوب اگه باور ندارید این هم تصویرش :

خوب حالا همتون برام دست بزنید عده ای هم بخندید !!! (تریپ شو های steve jobs)

این کامپیوتر شخصی منه ، خودم ساختمش و قیمتش هم حدود 20 هزار تومن بیشتر نیست . البته ما فکر کردیم که در این دنیای پیشرفته کاربران به مانیتور و CPU و مادر برد و کی برد احتیاجی ندارند بنابر این آنها را حذف کردیم . البته اصلا نگران نباشید شما می توانید همه این ها را تهیه کنید . ببینید این شکلی :

این باریک ترین کامپیوتری است که در دنیا ساخته شده .

این steve jobs خودش رو مسخره کرده؟ این از مک بوک ایر بدون DVD rom ! انونم از Iphone بدون بلوتوث (عدم امکان انتقال دیتا از طریق بلوتوث) . این ها باید گرافیست و هنرمند می شدند نه مهندس !

فیلم معرفی MacBook Air را در اینجا ببینید.

7 نظر:

Anonymous

قبول دارم که مک ‌بوک ایر ایرادهایی داره، بدون درایو اپتیکال و فقط یک پورت یو اس بی، ولی اپل اولین قدم رو برای ساخت لپتاپ های این چنینی برداشته...
اون سیستم بیست هزار تومنی رو هم شما نساختی! می دونی که؟! استیو جابز فقط یک شومن نیست، همه مون می دونیم که یک مهندس بزرگ و از نوابغ کامپیوتره....

Sepehr

فضا نورد عزیز سلام در مورد ساخت اون قطعه منظور بیان کردن اینکه من ساختم نبود به هر حال ترم قبل با گیت (TTL) یه دستگاه کپی حافظه با مخلفات ساختیم . امیدوارم بدونی که انجام این کار با IC های TTL چقدر وحشت ناکه . می دونی که؟
در مورد استیو جابز هم قصد زیر سوال بردن کسی رو ندارم اما حماقت هایی توی طرح های اپل وجود داره که به من این جرعت رو می ده راحت تر مورد انتقاد قرارش بدم .
شما مثلا تصور کنید که MACbook pro دگمه Delete نداره !!!!!! چه توجیهی وجود داره؟
البته من انتظار داشتم که استیو جابز یک دگمه Delete یو اس بی رو به بازار عرضه کنه که نکرد.
یا مثلا آیفون آخرین ورژن بلوتوث رو از نظر device داراست اما نمی تونه فایلی را بده یا بگیره و توجیه این موضوع اینه که شما ممکنه فایلی رو رد و بدل کنید که از نظر کپی رایت مشکل داشته باشد. خوب آیا همه مردم فایل های مشکل دار رد و بدل می کنند؟ پس اگه این طوره چاقو هم نباید تولید بشه چون ممکنه عده ای بیان و عده دیگه ای رو بکشند.
و دقیقا بنابر همین دلیل در آیفون تمامی لینک های دانلود وقتی در اینترنت هستید برای شما بسته است

Anonymous

سلام سپهر جان
راستش استیوی رو خیلی دوسش دارم، به نظرم مهندس بزرگیه...
بگذریم، استیوی خودش می تونه از خودش دفاع کنه:دی
در مورد اون کاری که انجام دادی و اون دستگاهی که ساختی واسه ام توضیح بدی، خیلی ممنون می شم؛ حسابی کنجکاو شدم، آخه سخت افزاریم و در مورد کاری که کردی هیچی تو ذهنم نیست...
قربانت

Anonymous

شلام
ابتدا فارسی شدن بلاگر را به شما کاربر
فارسی بلاگر تبریک عرض می کنم
شاید منم تا چند ماه آینده به بلاگر منتقل شوم
راستی شما نمی دانید چه طوری می شود مطالب وردپرس ام را به بلاگر منتقل کنم
من الان یک وبلاگ نیمه فعال دارم
راستی چه طوری می توان با فرمت ایکس ام ال قالب ساخت مثل اچ تی ام ال
راستی منظور شما را که در وبلاگ ام گفته بودید من اشتباه کردم را نفهمیدم
باز هم ممنون
پوسته زیبایی دارید

Mostafa

خیلی خوشم اومد از این نوشته ات.
اپل دیگه عادت کرده با این محصولات ناقص الخلفه مردم رو سر کار بگذاره.

Anonymous

به نظرم باید کمی دقیق‌تر بررسی کرد. و در این بررسی به کاربر احتمالی‌ی کامپیوتر هم توجه کرد.
مثلا با وجود این‌که نداشتن DVD drive از نظرم خیلی خوب نیست، اما وحشت‌ناک هم حساب نمی‌شود. به عنوان مثال من به عنوان یک کاربری که بخش زیادی از کارم با کامیپوتر است ماه‌ها است از DVD Drive استفاده نکرده‌ام (و اگر هم کرده‌ام، به خاطر کپی‌کردن یک CDی موسیقی بوده؛ و نه نصب نرم‌افزار). چرا؟ چون به اینترنت پر سرعت دست‌رسی دارم و تقریبا بیش‌تر نرم‌افزارها را در صورت لزوم داون‌لود می‌کنم.
یا مثلا برای USB هم وضعیت تقریبا همین‌طور است. معمولا یک USBام را استفاده می‌کنم برای وصل‌کردن موش و البته خیلی وقت‌ها از موش سرخود کامپیوترم استفاده می‌کنم که به اندازه‌ی کافی هم راحت است.
گاهی لازم است چیزی را روی Flash Memoryام بریزم یا تصاویر دوربین‌ام را روی کامپیوتر کپی کنم که در آن صورت در صورتی که موش‌ام وصل باشد نیاز به USBی دوم می‌شود. اما باز هم اصلا ضروری نیست چون موش سرخود (یا در واقع trackpad) کامپیوتر به اندازه‌ی کافی (یا شاید هم بیش‌تر از خود موش‌ام) راحت است و یا حتی می‌توان برای چند دقیقه موش اول(!) را کند و USB را خالی کرد.
می‌خواهم بگویم با این‌که دو USB خیلی خوب است، اما یکی هم فاجعه نیست.

شما که احتمالا مهندسی می‌خوانید می‌دانید که هر طرح (design)ای مجموعه‌ای از tradeoffها است. سرعت کامپیوتر بالا برود، میزان عمر باتری‌اش کم می‌شود. باتری‌های بیش‌تری روی کامپیوتر بگذاریم، کامپیوتر سنگین‌تر می‌شود. کامپیوتر سنگین‌تر بشود، درصدی از آدم‌ها ترجیح می‌دهند آن را با خود حمل نکنند و در نتیجه بخشی از مشتری‌های احتمالی از دست می‌روند.
به اعتقاد من به MacBook Air باید این‌گونه نگریست. کامپیوتری که سبک‌تر است و حمل‌اش بسیار راحت‌تر. به همین دلیل یک سری از امکانات‌اش هم کم‌تر شده است. اگر کس‌ای کامپیوتر قوی‌تر (یا ارزان‌تر) می‌خواهد می‌تواند برود سراغ MacBook Pro یا حتی MacBook. و البته اگر از سیستم عامل Mac OS X خوش‌اش نمی‌آید، کلی کامپیوتر دیگر نیز قابل استفاده است.

Sepehr

سلام sologen
کاش یه نگاهی بهنظری که ۴ تا بالاتر از نظر خودته و من نوشتم بندازی .
من صحبتم اینه که هنر نیست ساختن چنین چیزی . نمی شه بیای اجزای اصلی یک محصولی رو حذف کنی بعد اسم محصولت رو بذاری باریک ترین لپ تاپ دنیا می دونی هنر اونه که باریک ترین لپ تاپ دنیا رو زمانی بدی بیرون که هم دی وی دی داشته باشه هم مشکل باطری نداشته باشه و بقیه مسائل . خوب اینترنت پرسرعت حتی در خارج از ایران در هر جایی قابل دستر نیست . من هم خودم چون از لینوکس استفاده می کنم استفاده زیادی از دی وی دی رام نارم . اما بالاخره احتیاج می شه و تو نمی دونی چه موقع ! پس همیشه باید یه دی وی دی رام پورتابل همیشه همراهت باشه . به هر حال به قیمتش هم نمیرزه