Subscribe to Diggly

سلام (برام جالب بود که سعید همیشه اول نوشته هاش سلام می کنه منم این بار سلام کردم)
چند روز پیش داشتم با مزیدی یه گپ دوستانه می زدم درباره وبلاگ هایی که ایرانی ها دارند . اگر از چندین سال پیش وبلاگی داشتید یا وبلاگی رو دنبال می کردید احتمالا یادتونه اون موقع اکثر وبلاگ ها یا شعرهای عاشقانه می نوشتندو هزار تا انیمیشن گل و بلبل لای نوشته هاشون می گذاشتند و یا درباره کسب درآمد از اینترنت اسپم نویسی می کردند.
فکر می کنم هنوز هم همه چیز همونه فقط اسمش شده آی تی . در بین این آی تی نویسان خیلی ها هستند که اصلا دوست ندارن آی تی نویسی کنند ولی می نویسند چون بقیه آی تی می نویسند . این بحث کهنه رو نمی خوام راه بندازم اما کار داره به جایی کشیده می شه که داریم چرت و پرت می نویسیم . با جرات می گم چرت و پرت . بهترین حالتش اینه که یه مطلبی رو ترجمه می کنیم. غیر از اینه؟ داشتم به دکتر می گفتم که این جواب رو داد : ما خبرنگاران حوزه آی تی هستیم . من این رو قبول ندارم . واسه کی خبر نگاری می کنیم؟ کارمون شده بیایم بگیم بلاگر این کار رو کرد وردپرس اون کار رو کرد. دقیقا خاله زنک بازی فقط آنلاینش . بحثی که با دکتر کردیم طولانی بود من عقیده داشتم که باید زمینه سازی کرد برای کارهای بزرگ و این یعنی من درباره دانشی که دارم زمینه سازی کنم و دیگری درباره دانشی که داره نه اینکه همه بیایم بشیم نویسنده آی تی که خودمونم می دونیم دانش کافی ای نداریم . اما به یه نتیجه نصفه و نیمه رسیدیم در آخر٬ اینکه می گم نصفه و نیمه دلیلش بازی جدید سهمیه بندی برقه و از کار افتادن مرکز مخابراتی من و قطع شدن اینترنت ٬ نتیجه این بود که یه وبلاگ گروهی حرفه ای تشکیل بدیم و توش مطالب حرفه ای بنویسیم .
خیلی ایده خوبیه می تونه یک ماهنامه باشه تا هر کسی وقت کافی برای خلق ایده و ارائه راهکار داشته باشه . قرار نیست چیزی تقلید شه قراره ایده تولید بشه ایده هایی که شاید برای چند نفر فردا روزی به درد بخوره و روش کار کنند و به نتیجه برسند.
این مطلب رو اینجا نوشتم تا قبل از هر کاری نظرات دیگران رو بشنوم و راهنماییهاشون رو.



11 نظر:

Mohammad R.

کار جالبیه !!!
فقط یکم بازش میکنی !؟، بنگاه ایده پراکنی ؟


راستی، میشه رزومه اینترنتیت!!!!!! رو بگی، وبلاگ هایی که قبلا داشتی؟! یا ایمیلی به جز اینی که گذاشتی، احساس میکنیم خیلی آشنا میزنی !!!

Anonymous

سپهر
من می گویم چند روزی نیستی. نگو خیر ندیده ها اینترنت شما رو قطع کردند. ایشالله مشکل تمام بشود.

در این موضوع من هم به فکر افتادم ولی مسئله تیم کاری این موضوع است. در ضمن بعضی ها ممکن است فقط در زمینه گزارش گری تبحر داشته باشند و در وبلاگ نویسی با هدف تولید محتوی قابل تامل نباشند. متاسفانه جمعیت غالب به این صورت هستند.

امیدوارم افراد مناسبی برای این سرویس پیدا کنید.

Anonymous

ایده خوبیه
البته نباید به حذف همون خاله زنک بازی ها منجر بشه
به هر حال از هر نوع وبلاگ نیازه
فقط اینطور وبلاگ‌ها خیلی رشد کردند

یاد دوران وبلاگ اول مزیدی به خیر
ما وبلاگ اونطوری نیاز داریم
که بچه‌هارو راه بندازه
ایده بده
انگیزه ایجاد کنه
اگه یه وبلاگ گروهی به اون شکل درست بشه عالیه

Anonymous

این ایده بسیار عالیست.
وبلاگی که ایده بده یا حداقل در مورد تکنولوژی های آینده اطلاعات مفیدی بده که از دنیا عقب نباشیم. شما ببین بامدادی با یک پست در مورد سیستم های پیشنهاد دهنده چه غوغایی به راه انداخت. این در حالیه که اگر وب رو از ابتدا تحلیل کنید به این خواهید رسید که سیستم های پیشنهاد دهنده با توجه به حجم انبوه محتوا نیاز هستند. چند وقت پیش من تصمیم داشتم وبلاگی گروهی درباره تکنولوژ های آینده در وردپرس برپا کنم به نام FTechکه مشکلات زمانی بهم اجازه نداد. چاره کار همون فعالیت گروهیه. خیلی هم خوب میشه اگه بشه ایده ها رو به یک طوفان ذهنی کشوند و راهکار اجرایی براشون پیشنهاد کرد. متاسفانه بسیاری از ایده های ما هیچ نگاهی به اجرایی بودن و علی الخصوص تجاری بودن ندارند و فقط متفاوتند. امیدوارم جمع احتمالی جدیدی که ایجاد می کنید فقط سرشار از کد نویس ها نباشه. برای چنین فعالیتی همه جور آدمی نیازه. به هر حال من هم در حد وسع خودم پایه ام.

Anonymous

فقط ایده مهم نیست، بلکه اجرا مهمتر است. بیشتر باید روی قسمت دوم کارکرد

Anonymous

سلام.وقتی مطلبتون رو خوندم خیلی خوشحال شدم که کسانی مثل شما هم در این دنیا وجود دارن! شدیدا موافقم!!من توی وبلاگم پستی داشتم به اسم ایده اگه اشتباه نکنم و به نوعی این مسئله رو بهش اشاره کردم.البته به نظر من بهتره مطالب کامل باشن تا هم به درد کسی که زیاد چیزی در اون زمینه خاص نمی دونه بخوره و هم به درد حرفه ای ها بخوره.من چندماه بود یه وبلاگ گمنامی توی وردپرس داشتم و کسی واسه مطلب من تره هم خرد نکرد!(من وبلاگم رو پاک کردم!چون شرکتی که ازش اینترنت می گیرم وردپرس رو کلا شیلتر!! کرده متاسفانه و ممکنه در آینده هم همه آی اس پی ها اون رو قیلطر کنن!!
با تشکر از مطالب خوبتون

Anonymous

سلام

بحث خیلی خوبیه. این یکی از همون دلایلی هست که من به خاطرش کمی از بحث آی تی نویسی دور شدم.

راستی این بحث به اون ایمیلی که بهم زدی ربط داره؟

کار اون میل به کجا رسید؟
من هنوز هم هستم.

موفق باشی

MicroDump

اینکه این گروه ساماندهی بشن خیلی مهمه.
نشه مثل بلاگر فارسی ها :)

شورشی

ایده جالبی است من هم علاقه زیادی به این کار دارم.

به رنگ اکسیژن

Anonymous

مسلما هدف خیلی مهمه.
مثلا من، شخصا، توی وبلاگم خبر نمی نویسم و تقریبا فقط مقاله منتشر می کنم!

حس می کنم همچین جمعی نیاز به یک اساس نامه داره، ضمن اینکه ایجاد انگیزه برای نوشتن هم واجب است!

خوب باشید.

Anonymous

آی تی نویس هم آی تی نویسهای قدیم