Subscribe to Diggly

امروز تصمیم به ایجاد یک وبلاگ جدید گرفتم . وبلاگی که اصلا از ایجاد کردنش خوشحال نیستم اما احساس می کنم وجودش لازمه . اگه اشتباه می کنم لطفا بهم بگید . این وبلاگ کارش اینه که توش مطالبی که حق انتشارش (کپی رایت) نقض شده رو همراه با وبلاگ ناقض و منبع اصلی نوشته به طور روزانه معرفی می کنه . پس اگر جایی مطلبی رو دیدید که قوانین حق انتشار در موردش رعایت نشده ، چه مال خودتون و چه دیگران لطف کنید و برای ایمیل gotathief [at] gmail . com همراه با منبع اصلی بفرستید تا منتشر بشه . امیدوارم هیچ وقت توی این وبلاگ ننویسم .
اگر احساس کردید این پروژه بده ، به من اطلاع بدید اگر هم احساس کردید خوبه اون رو معرفی کنید.

ممنون
وبلاگ مربوطه

22 نظر:

Anonymous

سپهر جان:
همانطور كه در دنياي واقعي دو دسته دزد داريم: 1- شاه دزد 2- دله دزد
من بارها تاكيد كردم به دوستان كه در دنياي مجازی هم اگر مي‌خواهيد دزدها را رسوا كنيد، به وبلاگهاي بي‌نام و نشاني كه دله دزدي مي‌كنند اهميتي ندهيد.
به وبلاگها، سايتهاي خبري و بطور كلي جاهايي كه معروف هستند و در روز روشن نقض واضح كپي‌رايت مي‌كنند بپردازيد.اينطوری هم كار راحتتر است و هم موثرتر
موفق باشي

Sepehr

مزیدی عزیز قطعا همین طور که شما گفتی خواهد بود . چون هدف معروف کردن یک سری وبلاگ به قول شما بی نام و نشان نیست.
ممنون از نظر خوبت

Anonymous

ایده راه انداختن این وبلاگ بسیار خوب است. با اینکه امیدوارم این وبلاگ همیشه سفید بمونه ولی من هم فکر می‌کنم که جای این وبلاگ در وبلاگستان فارسی خالی بود. ممنون از این حرکت مثبت

Anonymous

بسیار کار جالبیه. هر کمکی از دستم بربیاد هستم.

Anonymous

کلا این کار، کار درستی نیست.

شما ندیدی توی تلویزیون وقتی یه دزد رو نشون می دن صورتش رو شطرنجی می کنند؟ این یعنی حتی اگر کسی اشتباه هم کرد نباید آبروش رو بریزی. البته از طرف دیگه نباید نسبت به کار زشت این افراد بی تفاوت بود... پس:

به نظر من بهتره از این وبلاگ به عنوان یک اهرم فشار استفاده بشه. یعنی اول با آقایون دزد تماس بگیرید و ازشون بخواهید که یا اون مطلب رو از وبلاگشون حذف کنند، و یا لینک منبع رو زیرش اضافه کنند. و اگر قبول نکردند تهدید کنید که اسمشون اینجا اضافه می شه... و در مرحله بعدی اسشون رو اینجا لیست کنید.

Sepehr

امین جان من صدا و سیما رو ملاک انجام کارهای خودم قرار نمیدم و کوچکترین چشم پوشی ای ندارم توی شناسوندن این افراد اما هر موقع این افراد مطالب خودشون رو درست کردند من هم نامشون رو اصلاح می کنم.
از کمانگیر و مسعود عزیز هم ممنونم

Anonymous

benazare man kare dorosti nist. momkene yeki az rooye eshtebah in karo karde bashe na az rooye amd. benazare man aval bahashoon tamas begirid bad rosvashoon konid

Sepehr

دوست عزیز ممنون از نظرتون اما به نظر من کسی اشتباهی دست به دزدی نمی زنه .
به علاوه امکان این هست که با درست کردن مطلب و درج منبع اسم اون سایت یا وبلاگ از لیست خارج بشه .
موفق باشی

Anonymous

با سلام
فكر خوبي است. فقط بايد جامع تر باشد. فراموش نكنيد كه تعداد بسيار زيادي از اين جرايم.تصويري است. يعني طرف براحتي با يك جستجو در گوگل وبسايت خود رامزين به عكس تصويرسازي يا كاريكاتوري ميكند كهدربسياري موارد نه تنها از افريننده اثر اسمي نميبرد بلكه خود را صاحب انحصاري ان مينامد!! و نام سايت خود را روي تصوير حك مي كند!!

Sepehr

افشین جان نقض کپی رایت تصاویر و فیلم ها هم در این وبلاگ اعلام خواهد شد.

Anonymous

سپهر جان
نمي خوام تو ذوقت بزنم داداش ، ولي روزي اين وبلاگ مي تونه راستگو و مفيد باشه که صاحب اون يعني آقا سپهر موقع آپ ديت کردنش خداي نکرده سيستم عاملش ويندوزه دزدي مايکروسافت نباشه ، گرافيک ها و آيکوناش دزدي نباشن ، و ... اگه خودت رعايت کپي رايت رو کردي بسم الله وگرنه بيخيال شو که اول از همه به خودت دهن کجي نکني

Sepehr

جناب آقای فرزاد حسنی :دی
بنده تا آنجایی که بتوانم از اوبونتو استفاده می کنم و بعضی اوقات برای استفاده از فوتوشاپ به سراغ ویندوز رجیستر شدم میرم

Anonymous

بسیاری از مستندات و ترفند هایی که بنام خودتان در بلاگر فارسی می گذارید در همین دسته قرار می گرد.به عنوان مثال مطالب بلاگر فارسی از روی این سایت ها برداشته شده و بعضا ترجمه های ناقص از مطالب این سایت هاست:.
http://tips-for-new-bloggers.blogspot.com
http://betabloggerfordummies.blogspot.com
http://bloggermods.blogspot.com
http://blogger-tricks.blogspot.com/
پس لطفا شجاعت داشته باشید و اسم و نام سایت خود را به هر عنوان که مایل هستید به عنوان ناقض قانون کپی رایت بیاورید.

Anonymous

Sepehr jan damet dagh , kheili karet doroste pesar ;) , Manam hame raghame payatam .
Hasani jan mese inke shoma aslan asle ghaziaro nagerefty dadash ;)

Sepehr

دوست عزیزی که اسمت رو ننوشتی ممنون از گزارشی که دادی ، من تاحالا توی قسمت مستندات و یا ترفندها چیزی ننوشتم ، اما به عنوان یکی از اعضای تیم همین الان این موضوع رو با یچه های تیم مطرح می کنم و ازشون می خوام که منابع رو حتما ذکر کنند و از طرفی هم چون این پروژه ای که آغاز کردم دوست دارم پروژه سالمی باشه نام بلاگر فارسی رو به لیست سایت هایی که کپی رایت رو رعایت نکردند اضافه می کنم . ابته کاش لینک ها رو به ایمیلی که دادم می فرستادی تا دقیقا موارد رو ذکر کنم. ولی خوب اشکال نداره سعی می کنم موارد رو پیدا کنم.
موفق باشی.
@raminoo
ممنون از حمایتی که می کنی

Sepehr

من موضوع نقض کپی رایت رو با بچه های تیم بلاگر فارسی مطرح کردم و نتیجه کلی به این صورت بود:
مطالب منتشر شده 2 دسته هستند یا نوشته های شخصی اعضای تیم هستند که در وبلاگ شخصی اعضا نیز منتشر شده و یا ترجمه شده از جاهای دیگر که در این صورت اجازه نویسنده برای نشر آن گرفته شده است . اگر مورد مشکوک یا خاصی می بینید آن را گزارش کنید تا پی گیری کنیم.

Anonymous

عده ای تا بحث کپی رایت به میان میاد سریعاً ویندوز و محصولات خارجی رو میکوبند تو سر نویسنده که تو که داری جووش میزنی چرا خودت کپی رایت را رعایت نمیکنی . بحث های مختلفی هست که باید بهش اشاره بشه کپی رایت خارجی داریم و داخلی ما حتی اگه بخواهیم یک سری از محصولات رو به صورت اورجینال بخریم شرکت های خارجی اصلاً به ایرانی ها محصولشون رو نمی فروشند. مورد دیگه این هست که وقتی که بنده از ویندوز کپی استفاده میکنم خودم این نکته را قبول دارم که این غیر قانونی هست و اعتراف هم میکنم که این نسخه دزدی هست و اگر بنده در آمد کافی داشتم نسخه اصلی را خریداری میکردم. اما در مورد محتوای تولید شده روی وب شخص میاد کل مطلبی را که یک نفر با زحمت نوشته را کپی میکنه تو وبلاگش در نهایت از قرار دادن یک لینک هم خودداری میکنه این دیگه خیلی بی انصافی هست در مورد اول من لااقل این اعتراف رو میکنم که ویندوز دزدی هست ولی دیگه نمی گم ویندوز رو خودم نوشتم. بنابراین بحث در مورد کپی رایت نرم افزار و محتوا تا حدودی جدای از هم هست

در مورد وبلاگ مورد نظر هم بهتر هست یک سایت فارسی برای این منظور ایجاد بشه تا یک وبلاگ! بنده از این طرح حمایت میکنم.
در خیلی از موارد معرفی یک سایت دزد در سایت اصلی در نهایت به معروف شدن و پر بازدید شدن اون میانجامد.

Sepehr

mamlux جان سلا و ممنون از نظر خوب و منطقی ای که وقت گذاشتی و نوشتی.
در مورد اینکه یک سایت ثبت شود بنده با شما موافقم اما من چون تجربه این کار رو ندارم و برای اولین بار هم فکر می کنم یه همچین اتفاقی داره میفته فکر کردم شاید بهتر باشه روی یک وبلاگ به طور آزمایشی این کار را امتحان کنم.
در مورد روانه شدن ترافیک به وب سایت یک دزد من فعلا یه راهکار دارم و اونم اینه که لینک مستقیم از دزدهای معمولی قرار ندم . که می تونید یک نمونه اش رو مشاهده کنید. اما مواقعی که دزد گردن کلفتی مثل واحد مرکزی خبر است فکر نکنم روانه شدن ترافیک موردی داشته باشد.
اگر راه کاری داشتید خوشحال می شم اعلام کنید .
ممنون از حمایتی که می کنید.

Anonymous

سپهر عزیز:
از صداقتی که در مورد کپی رایت داری من بسیار مسرور هستم.من فرد تاشناسی هستم که مورد کپی مطالب در بلاگر فارسی برایت کامنت گذاشته بودم.شاید ذکر منابع بسیاری از مشکلات را حل کندو ضمنا ترجمه هم در بسیاری از موارد راهگشا است ( خصوصا برای من که به زبان انگلیسی آشنایی ندارد).تلاش جمعی شما در بلاگر فارسی تحسین آمیز است.
موفق و پیروز باشید

Sepehr

آتوسا جان ممنون از شما و موفق باشید

Unknown

راه پیدا كردن اینجور مطالب خیلی ساده است !
برو تو بالاترین 4-5 تا كلمه اول لینكهای داغ روزهای گذشته ( صفحات 3و4 خوبه ) رو گوگل كن ! جواب جالبی میگیری...

Unknown

خودم همین الان تست كردم !
http://www.google.com/search?q=%22%D8%B4%D8%A8%D9%83%D9%87+%D8%AA%D9%84%D9%88%D9%8A%D8%B2%D9%8A%D9%88%D9%86%D9%8A+%D8%B3%D9%8A+%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D9%86+%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1%D9%8A+%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF%22&sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_enUS241IR241