Subscribe to Diggly

یه کاربر اینترنت اکسپلورری یه جا گفته بود "اگه فایرفاکس حرفه ایه پس چرا به افزونه احتیاج داره؟" . از اون سوالاییه که فقط از اینترنت اکسپلورری ها بر میاد پرسیدنش. خوب در جواب این عزیز باید بگم یکی از مهمترین دلایل حرفه ای بودن فایرفاکس همین قابلیت اضافه شدن هزاران افزونه مختلف بهشه. شما با استفاده از افزونه ها می تونی محیط کارت رو ایمن تر ، زیبا تر ، شخصی تر کنی . کدام یکی از این کارها در اینترنت اکسپلورر قابل انجام است؟ مثلا فایرفاکس این قابلیت رو داره که پیغام های Pop-up رو بلاک می کنه ! این قابلیت می تونه با افزونه های مختلف شخصی تر بشه . آیا اینترنت اکسپلورر اصلا ایده ای در باره pop-up ها دارد؟  می تونی زیبا تین و ساده ترین پوسته ها رو برای مرورگر خودت انتخاب کنی . می تونی از افزونه های به درد بخور استفاده کنی ، افزونه هایی که واقعا کار رو راحت می کنند و حکم میانبر را دارند . اینترنت اکسپلورر تنها یک مرورگر است و قدرتی که فایرفاکس به کاربرانش با استفاده از افزونه ها را میدهد اینترنت اکسپلرور هیچ گاه نمی تواند در اختیار کاربرانش قرار دهد. به هر حال این سوال عجیب مثل اینه که بپرسی اگه فلان سیستم عامل حرفه ایه پس چرا می شه برنامه های مختلف روش نصب کرد؟

نقل قول سخن های ایشون :

من از شما یک سوال دارم “آیا فایرفاکس” حرفه ای است؟
اگر حرفه ای است پس چرا به اکستنشن احتیاج داره ، حتی برای خودن RSS در حد استاندارد
آیا امنیت داره؟ پس چرا اتحادیه اروپا چهار روز پیش رسما اینترنت اکسپلورر را از نظر امنیت در رتبه نخست قرار داد و در رتبه دوم اپرا و رتبه سوم برای فایرفاکس (این یک فاجعه بود برای فایرفاکس)
آیا می دونستید برنامه نویسان فایرفاکس بعد از رتبه بندی نیز به عدم امنیت بالای فاریفاکس نسبت به دو مروگر اپرا و اینترنت اکسپلورر اشاره کردند.
مروگر مثل اینترنت اکسپلورر آنقدر کامل است که نیازی به افزونه نداشته باشه در حالی بیش از 2000 افزونه مختلف داره.
اینترنت اکسپلورر کاملترین و استاندارد ترین و امن ترین مروگر است و این را مجله PC Word هم اشاره کرده است
ای کاش بیشتر دنبال مطالب آی تی در رسانه های معتبر بودید.
در ضمن یکی از کارشناسان موزیلا نیز عنوان کرده است که خودش بیشتر از اینترنت اکسپلورر استفاده کرده است.
امیدوارم بیشتر اخبار آی تی را مطالعه کنید.

قابلیت اضافه کردن افزونه ها یک نقص نیست یک امکان مهم است که اینترنت اکسپلورر آن را ندارد.
بیا و همین امروز به خودت بزرگترین لطف رو بکن و فایرفاکس رو
دانلود کن.

5 نظر:

Anonymous

این حرفی که این آقا زده که کاملا غیر منطقی و نشون میده اطلاعات چندانی در مورد مروگرها نداره و محض خالی نبودن عریضه این حرف رو زده ولی جالبه بدونید امروز که داشتم آمار وبلاگ رو چک میکردم دیدم توی بازه ی زمانی 10 نوامبر تا 10 دسامبر 47 درصد از مراجعین فایرفاکسی بودن و الباقی اینترنت اکسپلورری و اپرایی و... که باعث شد خیلی هیجان زده بشم.

Sepehr

رضا جان آمار وبلاگ من هم نشون می ده اکثرا از فایرفاکس استفاده می کنند. خیلی دلم می خواد یه اینترنت اکسپلورری یه روز بیاد و دلایل خودش رو برای استفاده از این مرورگر بگه

Navid

حرف بسیار جالبی بود! بهتره این دوست عزیز یکی ۲ تا لینک هم راجع به دیگر حرفاش بزاره چون من یادم نمی یاد این اتفاقات افتاده باشه. این یکی خیلی با حال بود : در ضمن یکی از کارشناسان موزیلا نیز عنوان کرده است که خودش بیشتر از اینترنت اکسپلورر استفاده کرده است. :D

symoniri

من این حس طنز رو تحسین می‌کنم ;)

Anonymous

من همون شخص هستم
خوب وبلاگ من دنیای شیشه ای در وردپرس هست و بلاگر هم که وبلاگ جدید و اصلی من است آماده بحث با هر کسی هستم
فعلا که بلاگ جدیدام در بلاگر اصلی است و دنیای شیشه ای بروز نمی شه