Subscribe to Diggly

از اونجایی GIMP رو هر کاریش که بکنی دهن آدم رو صاف می کنه و خیلی عجیبه که چرا یک ذره عقل در ساختنش به کار برده نشده ، همیشه دوست داشتم بتونم یه جوری فوتوشاپ رو توی اوبونتو اجرا کنم که تا چند وقت گذشته امکانش نبود . اما چند ماهی است که تیم Wine اعلام کرده که فوتوشاپ CS2 بر روی Wine قابل اجراست و این یعنی پیش به سوی پیروزی و پیش به سوی استفاده از فوتوشاپ در لینوکس . امیدوارم قدم بعدی اجرا شدن Live Writer توسط Wine باشه.

 مرحله اول : نصب و تنظیم کردن Wine

اگر تا کنون Wine را نصب نکرده اید ، آخرین ورژن آن را با اجرای دستورات زیر در ترمینال می توانید نصب کنید :

wget -q http://wine.budgetdedicated.com/apt/387EE263.gpg -O- | sudo apt-key add - sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list
sudo apt-get update

 

ترمینال را ببندید ، به قسمت Add/Remove « Applications رفته و "All available applications" را انتخاب کنید و سپس با جستجوی wine آن را نصب کنید و سپس پنجره را ببندید.

ALT+F2 را بزنید و عبارت زیر را در آن paste کنید :

wine iexplore http://appdb.winehq.com/

بر روی Install کلیل کنید و زمانی که پنجره "Wine Internet Explorer" و وب سایت WineHQ را مشاهده کردید می توانید آنرا ببندید.

در گوگل عبارت "tahoma filetype:ttf" را جستجو کنید و فونت Tahoma را بر روی دسکتاپ خود ذخیره کنید و سپس آنرا به پوشه فونت های wine در آدرس (/home/yourusername/.wine/drive_c/windows/fonts) منتقل کنید.

» نکته : برای دیدن پوشه wine. باید در قسمت view امکان Show Hidden Files را انتخاب نمایید.

مرحله دوم : نصب Photoshop CS2

Cd فوتوشاپ را در سی دی رام قرار دهید و محتویات آنرا باز کنید در فولدر Photoshop به دنبال فایل setup.exe بگردید ، سپس آنرا با استفاده از wine اجرا کنید و بقیه مراحل همانند نصب فوتوشاپ در ویندوز می باشد.